کد خبر 7755
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

بابایی کارنامی:

آیا قیمت کالاهای اساسی در بازار به نرخ شهریور ۱۴۰۰ است؟

 آیا قیمت کالاهای اساسی در بازار به نرخ شهریور ۱۴۰۰ است؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس مجلس در جریان بررسی بودجه سال جاری تأکید کرد که قیمت کالاهای اساسی باید براساس شهریور ۱۴۰۰ باشد. آیا اکنون در بازار و سراسر کشور قیمت کالاهای اساسی به این نرخ است؟

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در  جلسه علنی امروز(سه شنبه) بیان کرد: در بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ رئیس مجلس یک خط قرمز را اعلام کرد و آن هم این بود که قیمت کالاهای اساسی نباید بیشتر از شهریور ۱۴۰۰ شود. آیا در سراسر کشور اکنون این گونه است؟ و اگر قانون مبنا نباشد شأن مجلس حفظ نشده است.

وی در ادامه اظهار کرد:‌ گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص نحوه اجرای طرح دارویاری خوب بود اما آیا ما به آرمان خود در بودجه سال ۱۴۰۱ رسیده‌ایم؟ اکنون در بیمارستان‌های خصوصی و مراکز فراکلینیک در شهرستان‌ها مبالغ بالایی از سازمان‌های بیمه‌گر طلب دارند. اجرای این طرح ماهانه پنج میلیارد تومان پول لازم دارد. همه اهداف تبصره ۱۴ بودجه به این طرح گره خورده است و آخرش نیز مشخص نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد:‌ کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز به وظایف خود عمل نکرده است. این کمیسیون مردم و داروخانه‌ها را رها کرده است. باید مبنای ما قانون باشد. کمیسیون بهداشت و درمان و کمیسیون اصل ۹۰ باید بر اجرای این طرح نظارت کنند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر  بابایی بیان کرد:‌ همچنان قانون در خصوص قیمت اقلام اساسی پابرجاست و قیمت‌ آن‌ها باید به نرخ شهریور ۱۴۰۰ باشد. ان شاءالله کالابرگ الکترونیکی نیز اجرایی می‌شود اما مبنا قانون است.

انتهای پیام

کد خبر 7755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =