کد خبر 7779
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳

گزارش؛

رأی بهارستان به تأمین فوری منابع جدید قیر رایگان/ تأکید مجلس به برنامه ریزی کلان برای مقابله با حوادث سیل

رأی بهارستان به تأمین فوری منابع جدید قیر رایگان/ تأکید مجلس به برنامه ریزی کلان برای مقابله با حوادث سیل

نمایندگان مردم در خانه ملت در سی و پنجمین جلسه علنی مجلس در سال ۱۴۰۱، ضمن موافقت با اصلاح لایحه توسعه مناطق آزاد تجاری – صنعتی انزلی، اعضای ناظر مجلس در شوراهای عالی فضایی، معادن و شورای اجرایی فناوری اطلاعات را انتخاب کردند.

به گزارش نمایندگان ما: نشست علنی مجلس شورای اسلامی امروز (یک شنبه ۹ مردادماه) ساعت ۸ و ۱۷ دقیقه و با حضور ۲۱۴ نفر از نمایندگان به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف، آغاز شد، رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام مصیبت اهل‌بیت و عزاداری بر سیدالشهدا (سلام الله علیه) به همه دوستداران اهل بیت، به موضوع جاری شدن سیل در نقاط مختلف کشور، اشاره کرد و گفت: تمامی امکانات کشور باید برای رسیدگی فوری به مشکلات مردم به خصوص یافتن مفقودین و درمان مجروحان بسیج شود و جبران خسارت‌های وارد آمده به مردم در دستور کار نهادهای ذی ربط قرار گیرد. رئیس مجلس همچنین به کمیسیون‌های عمران و کشاورزی ماموریت داد تا در اسرع وقت گزارش خود را از عملکرد و خسارت‌ها مخصوصا خسارت در عرصه باغات، دام و طیور به صحن مجلس ارایه کنند.

تصویب لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و مجمع مجالس آسیایی

در ابتدای این نشست بررسی لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و مجمع مجالس آسیایی در رابطه با حقوق، مزایا و مصونیت‌های دبیرخانه دایمی مجمع مجالس آسیایی در دستور کار نمایندگان قرار گرفت و با توجه به اینکه تصویب لایحه مذکور می‌تواند به حضور دبیرخانه دائمی مجمع در تهران رسمیت بخشیده و در خدمت منافع ملی کشور قلمداد شود، نمایندگان مجلس با آن موافقت کرده و این لایحه به تصویب رسید.

سیل استان یزد خسارات جبران ناپذیری به حوزه میراث فرهنگی وارد کرده است

در ادامه محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس با اشاره به سیل اخیر استان یزد، عنوان کرد: در سیل اخیر خسارات زیادی را در حوزه کشاورزی، معیشتی به ویژه در حوزه میراث فرهنگی متحمل شدیم و هر روز تاخیر در بازسازی خسارات، جبران ناپذیر خواهد بود.

ضرورت ارائه برنامه‌ای ویژه برای ذخیره‌سازی آب باران در بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه

محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس نیز در تذکری شفاهی با اشاره به اینکه میلیاردها مترمکعب آب از آسمان بارید و به جای ذخیره‌سازی به سمت دریاها سرازیر شد، از دولت خواست که ارائه برنامه ویژه برای ذخیره‌سازی آب باران را در بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه لحاظ کند.

رئیس جمهور سریع تر تکلیف مدیریت وزارتخانه تعاون را روشن کند

در ادامه نشست امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی حسن محمدیاری نماینده مردم طوالش در مجلس نیز با انتقاد از عدم پاسخگویی مسئولان وزارتخانه تعاون به نمایندگان گفت: رئیس جمهور ظرف هفته های آینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تعیین تکلیف کند تا شاهد کاهش مشکلات و مراجعات مردمی باشیم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 7779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =