کد خبر 7811
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

سعیدی:

چرا وزارت نفت انتقام مافیای نفت را از مردم سیستان و بلوچستان گرفت؟

چرا وزارت نفت انتقام مافیای نفت را از مردم سیستان و بلوچستان گرفت؟

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس خطاب به مسئولان وزارت نفت گفت: زورتان به مافیای نفت نمی‌رسد انتقام آن را از مردم مظلوم اما سربلند سیستان و بلوچستان می‌گیرید؟ سریع و انقلابی این مصوبه را اصلاح کنید.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، معین الدین سعیدی نماسنده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) در نطق میان دستور گفت: آنان که رفتند کاری حسینی کردند و آنان که ماندند باید کاری زینبی کنند وگرنه یزیدی‌اند. خداوند به درجات شهدا و امام شهدا بیفزاید و به مقام معظم رهبری طول عمر با عزت عطا فرماید.

وی ادامه داد: از اقدامات خوب دولت در سفرهای استانی، توسعه روابط با همسایگان و مهار کرونا سپاسگزاریم اما شرایط معیشتی و اقتصادی مردم روز به روز سخت‌تر می‌شود دیگر ناشنواترین گوش‌ها هم نمی‌توانند صدای شکستن استخوان‌های دهک‌های کم درآمد را زیر بار تورم نشنود.

سعیدی خطاب به مسئولان اقتصادی کشور، تصریح کرد: مگر قرار نبود سبد معیشتی مردم را از طریق کالابرگ الکترونیکی با قیمت شهریور ۱۴۰۰ در اختیار مردم قرار دهید؟

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، اظهار کرد: همکاران عزیز مردم از ما خطابه آتشین نمی‌خواهند، انتظارشان ایفاء شان نظارتی ما است اینکه با گذشته ۵ ماه سازمان بی‌برنامه و بودجه حتی یک ریال از ارزش افزوده سلامت و ورزش را در اختیار وزارتخانه‌های مربوطه قرار نداده آیا پذیرفتنی است؟

نماینده مردم چابهار در مجلس بیان کرد: ‌رییس جمهور انقلابی، همه ما روزی بازنشسته خواهیم شد، صدای مظلومیت بازنشستگان عزیز را بشنوید، انتظار داریم دولت به رای هیات تطبیق مجلس در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تمکین کند.

وی افزود: همکاران عزیز در کمیسیون اجتماعی، مظلوم‌ترین گروه‌های شرکتی همانا معلمان طرح خرید خدمات می‌باشند انشالله در طرح تبدیل وضعیت کارکنان این عزیزان را حتما مشمول قرار دهید، همچنین برای نیروهای ۸۹ روزه طرح سلامت که در هنگامه کرونا حماسه آفریدند، تدبیر کنید.

سعیدی خاطرنشان کرد: مسئولان نامسئول وزارت نفت به چه حقی و با کدامین استدلال سهمیه بنزین مردم استان سیستان و بلوچستان را کاهش داده‌اید، زورتان به مافیای نفت نمی‌رسد انتقام آن را از مردم مظلوم اما سربلند سیستان و بلوچستان می‌گیرید؟ سریع و انقلابی این مصوبه را اصلاح فرمائید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: رییس جمهور انقلابی، ربا در حکم محاربه با ذات باریتعالی است به تعبیر حضرت آیت‌الله جوادی آملی و بسیاری از مراجع تقلید و علماء اعلام چه سنی و چه شیعه بانکداری ما یکی از ربوی‌ترین نظام‌های بانکی دنیا است، اکنون که هم مجلس انقلابی است و هم دولت، اگر این موضوع اصلاح نشود پس کی؟

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی، افزود: شما را به خدا قسم آمار تصادفات منجر به فوت را در سیستان و بلوچستان مطالعه فرمایید، آیا روا است سهم این استان از شبکه آزادراهی و بزرگراهی کشور در حد صفر باشد؟ آیا شایسته شما است که ۲ بار دستور اقدام برای تامین مالی دهید و معاونان شما استنکاف کنند؟ برای کریدور کاروان به کنارک، چابهار به سابندر، چابهار به نیکشهر، چابهار به سرباز و قصر قند به نیکشهر همت فرمایید، همچنین محورهای تلنگ به قصرقند، کلانی به گواج، چاهان به چاه علی، چاهان به زرآباد و پل‌های گرمده و باهوکلات چشم انتظار عنایت ویژه شما هستند.

سعیدی خطاب به وزیر کشور، بیان کرد: برای آلام بی‌پایان فاقدان شناسنامه تدبیر کنید حتما باید ملاحظات امنیتی عنایت شود، اما محروم ماندن هزاران ایرانی الاصل از بدیهی‌ترین حقوق حقه خود یعنی هویت ایرانی پذیرفتنی نیست، همچنین برای ارتقاء دهستان‌های چاهان، پیچان و تنبلان زرآباد به بخش اقدام عاجل بفرمایید.

وی افزود: وزیر دوست داشتنی نیرو با همت شما و همکارانتان امسال خاموشی نداشتیم اما در سیل اخیر میلیون‌ها مترمکعب آب به دریا ریخت، با تکمیل سد کویر و بندهای بتونی در مسیر رودخانه باهو می‌توان میلیون‌ها مترمکعب آب را ذخیره ساخت و صدها هزار انسان معیشتشان تامین خواهد شد.

سعیدی خطاب به وزیر جهادکشاورزی، عنوان کرد: سفره صیادان عزیز روز به روز کوچکتر می‌شود از مجوز صیادی خبری نشد و از لایروبی بنادر صیادی همچنین.

نماینده مردم چابهار در مجلس افزود: مسئولان اقتصادی کشور اکنون که بعد از ۷ ماه توان انتخاب مدیرعامل منطقه آزاد چابهار را ندارید لابد نیازی به این منطقه آزاد حس نمی‌کنید، محبت فرموده دستور تعطیلی سازمان منطقه آزاد را صادر بفرمایید چرا که از طلا گشتن پشیمان گشته‌ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید.

وی گفت: از فرمایشات حضرت آیت‌الله محامی هم در دیدار با ریاست محترم جمهور تشکر می‌کنیم که انعکاس‌دهنده آلام مردم بود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امسال متقارن شده با دومین سالروز ارتحال بزرگ مرد بلوچستان مرحوم حمید اله سردارزهی، به مردم استان و بالاخص ملت بزرگ دشتیاری و قوم سرافراز جدگال این رحلت را تسلیت عرض می‌کنم

انتهای پیام

کد خبر 7811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =