کد خبر 7814
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳

الهیان:

احیای جسم بی جان برجام معجزه‌ای برای ملت ایران نخواهد داشت

احیای جسم بی جان برجام معجزه‌ای برای ملت ایران نخواهد داشت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: احیای جسم بی جان برجام معجزه ‌ای برای ملت ایران به بار نخواهد آورد؛ در این شرایط سیاست مثبت با غرب و شرق و همسایگان ملی راهکاری است که دولت محترم در پیش گرفته است.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در نطق میان دستور با  سلام بر حسین(ع) سرور آزادگان جهان، سلام بر زینب(س) و شهدای کربلا گفت: درود بر امام راحل(ره) و رهبر انقلاب اسلامی؛ انقلاب اسلامی امروز که در مسیر خود جایی در قلب مسلمانان و ملت‌های جهان باز کرده است؛ امروز تفکر شهید سلیمانی و راه مقاومتی امام راحل و مقام معظم رهبری در اقصی نقاط جهان به جریان افتاده است، از آمریکای لاتین تا آسیا؛ امروز رییس جمهوری در آمریکا لاتین رای می‌آورد که در بزرگداشت شهید سلیمانی توییت می‌زند. امروز بین جوانان ونزوئلاو نیکاراگوئه مرگ بر صهیونیست و زنده باد ایران شعاری همیشگی است که اینها طلیعه ظهور توحید و حب اهل بیت در قلب ملت‌های جهان است؛ انشالله مقدمه نوین جهان اسلام و ظهور منجی عالم بشریت خواهد بود.

وی افزود: ملت عزتمند ایران حدود ۴۰ سال است؛ که در مقابل تهدید، تحریم و ترور اقتصادی ایستاده‌اند و در مقاومت و پایداری به رهبری امام خامنه‌ ای الهام بخش ملت‌های آزاده جهان شده است و اسکتبار جهانی را به ستوه آورده است در این شرایط تجربه تلخ برجام نشان داد مذاکرات نتیجه‌ای معطل کردن اقتصاد و شرطی کردن برای ما نداشته و امروز آمریکا در مذکرات دوحه نشان داد؛ بنایی بر این ندارد که حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسد و مذاکرات انتفاع اقتصادی برای ملت ایران ندارد؛ البته امروز شرایط بین الملل و عطش اروپا و آمریکا به انرژی باعث شده که اروپا و امریکا به خرید نفت به نیازمند باشند؛ در این رابطه به نظر می‌رسد روند موجود نفعی به حال ملت ایران نخواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: احیای جسم بی جان برجام  معجزه ‌ای برای ملت ایران به بار نخواهد آورد؛ در این شرایط  سیاست مثبت با غرب و شرق و همسایگان ما راهکاری است که دولت محترم در پیش گرفته است که از این منظر باید از آقای رییسی تشکر و قدردانی کرد.

الهیان با اشاره به قدرت صلح آمیز  هسته ای نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران قدرت هسته ای به حساب می آید، البته از آن در مسیر صلح آمیز استفاده خواهد شد، اما همین قدرت بازدارندگی هسته ای، اقتدار جمهوری اسلامی  ایران را صدچندان کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: ایران اسلامی با ایران یک دهه قبل متفاوت است، آمریکا و غرب بیش از ما نیاز به مذاکره با ایران اسلامی  دارند، عصبانیت رژیم صهیونیستی و تحرکات او در ایران ناشی از همین اقتدار ایران اسلامی است.

وی ضمن اشاره به روز حقوق بشر اسلامی افزود: بدون شک نظام حقوق بشر اسلامی، با نظام حقوق بشر غرب منطبق نخواهد شد که این موضوع به دلیل تفاوت های اساسی در سه مقوله هستی شناسی، معرفت شناسی وانسان شناسی می باشد، وظیفه مسئولان در سه قوه جهت توجه به حقوق بشر اسلامی و باز کردن  باب مفاهمه با سایر کشورها در این خصوص است. یاداوری می شوم که نامه امام علی (ع) به مالک اشتر منشوری جامع از حقوق شهروندی است که باید در اتاق هر مسئولی نصب گردد.

الهیان با بیان  نکاتی در مورد بازار بورس  گفت: بازار سرمایه و بورس با فعالان چند ده میلیونی خود می تواند از جمله نمادهای اقتصاد شفاف، پویا و مردم محور در کشور باشد که پس از سپری کردن یک دوره بسیار سخت در دولت گذشته به کانون توجه تبدیل شد تا آنجایی که کاندیداهای ریاست جمهوری من جمله رئیس جمهور محترم، قول‌های جدی برای ساماندهی آن دادند؛ اما متاسفانه پس از یک سال و اندی آن وعده‌ها تقریبا هیچ کدام عملی نشد، نه شبکه آموزش بورس و نه ایجاد و بکارگیری ابزار نظارت و حکمرانی، نتیجه آن شد که پس از این همه رشد سبد اقتصادی شرکت‌های حاضر در آن و  گزارش‌های منتشره، کماکان به خلاف وضعیت بنیادی شرکت ‌ها، شاخص بورس در حال ریزش و موجب سوخت پول سهامداران خرد  و مردم است. دولت آقای رئیسی و وزارت اقتصاد باید فکری به حال وضعیت نابسامان بورس بکنند.

نماینده مردم تهران در مجلس  ضمن اشاره به نکاتی در بحث حجاب و عفاف و جنجال‌های اخیر پیرامون آن افزود: همانطور که مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود به درستی فرمودند؛ معلوم نیست غربی‌ها که ۴۰ سال است ملت ایران را تحت شدیدترین تحریم ها قرار داده اند امروز چگونه مدافع حقوق و آزادی زن ایرانی شده اند. علیرغم تبلیغات سنگین رسانه‌های بیگانه علیه حجاب، غالب زنان ایرانی نسبت به حجاب و عفاف نگاه مثبت و اعتقادی راسخ دارند. نظر سنجی‌های مختلف نشان می‌دهد که اکثریت زنان ایرانی به حجاب اعتقاد داشته ولی در حدود شرعی و نحوه پوشش تفاوت دیدگاه دارند، البته فراتر از بحث اعتقادی حجاب یک الزام قانونی است و همواره قانون لازم الاجراست.

الهیان تاکید کرد: شان و کرامت زنان باید حفظ بشود، روش‌های گشت ارشاد حتما نیاز به اصلاح دارد اما این موضوع منافاتی با لزوم برخورد نیروی انتظامی با هنجار شکنان و برهم زنندگان امنیت روانی مردم و اخلالگران سلامت اجتماعی ندارد. برای برخورد با هنجار شکنان همواره از سوی مردم عزتمند و ارزشمدار به نمایندگان گوشزد شده است، لذا ما در مجلس به‌دنبال تحقق راهکارهای اجرایی شدن قانون حجاب و عفاف، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: رویکرد این مصوبه فرهنگ سازی، افزایش بینش و شناخت نوجوانان نسبت به حجاب است، ایجاد شناخت در مورد مسئله حجاب و علت لزوم آن به خصوص برای نوجوانان و جوانان ما امری است که سال‌ها مغفول مانده، در این زمینه  آموزش و پرورش و سازمان‌های مردمی نقشی کلیدی دارند.

انتهای پیام

کد خبر 7814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =