کد خبر 7842
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰

در نشست گروه دوستی پارلمانی ایران و نیوزیلند:

ایران با وجود تحریم‌ها توانسته است در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌ کند

ایران با وجود تحریم‌ها توانسته است در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌ کند

در نشست مجازی گروه دوستی پارلمانی ایران و نیوزیلند تاکید شد که ایران با وجود تحریم‌ها توانسته است در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌های مؤثری در زمینه تکنولوژی، صنعتی و پزشکی داشته باشد.

به گزارش نمایندگان ما، عبدالناصر درخشان رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و نیوزیلند در مجلس شورای اسلامی با اندرو بایلی و عمر ابراهیم رؤسای گروه دوستی پارلمانی خاورمیانه و آفریقا در مجلس نیوزیلندبه صورت نشست مجازی (وبیناری) دیدار و گفتگو کردند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم در ابتدای این نشست مجازی به تعاملات و مراودات دو کشور اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و نیوزیلند با توجه به توانمندی‌های موجود، نیازمند عزم راسخ برای ارتقای سطح روابط هستند.

وی گروه‌های دوستی پارلمانی را ظرفیت خوبی در پیشبرد تعاملات دانست و بیان کرد: تقویت دیپلماسی پارلمانی و تداوم رایزنی‌ها میان نمایندگان مجالس به گسترش مناسبات ایران و نیوزیلند کمک خواهد کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و نیوزیلند مناسبات بیش از نیم قرن ایران و نیوزیلند در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اقتصادی را پشتوانه محکمی برای مناسبات دو کشور دانست و افزود: همکاری‌های پارلمانی بر تقویت تعاملات و تسهیل مراودات دولتها تأثیر گذار خواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان، اظهار داشت: هرچند تحریم‌های آمریکا بر زندگی مردم تأثیر مستقیم داشته، اما جمهوری اسلامی ایران نیز با وجود تحریم‌ها توانسته است در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌های مؤثری در زمینه تکنولوژی، صنعتی و پزشکی داشته باشد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری بندر چابهار بر علاقمندی طرف ایرانی جهت سرمایه‌گذاری های مشترک با نیوزیلند تاکید کرد.

همچنین روح الله ایزدخواه، نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و نیوزیلند نیز در این نشست مجازی با تاکید بر اهمیت و تأثیرگذاری مراودات پارلمانی، گفت: گفتگوهای پارلمانی در راستای اراده جدی مقامات دو کشور برای توسعه روابط قرار دارد و در ایجاد فضای دوستانه میان دو طرف مؤثر است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های بایو، نانو تکنولوژی و علوم پزشکی خواستار توسعه همکاری دو کشور در این عرصه‌ها شد.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان نیوزیلند را کشوری با قابلیت‌های علمی فراوان دانست و بر تبادل تجارب میان دو کشور در عرصه‌های علوم و فناوری‌های نوین در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری تاکید کرد.

فاطمه رحمانی، دیگر عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و نیوزیلند نیز با اشاره به حضور موفق زنان در عرصه‌های مختلف کشورمان، گفت: حضور و رشد مؤثر علمی، سیاسی و اجتماعی زنان در دانشگاه‌ها و جامعه ایران بالندگی کشورمان و فرصتی برای همکاری میان زنان دو کشور در عرصه‌های مختلف است.

اندرو بایلی و عمر ابراهیم رؤسای گروه دوستی پارلمانی خاورمیانه و آفریقای در پارلمان نیوزیلند نیز با اشاره به پیشینه روابط دو کشور، بر لزوم تقویت مناسبات دوستانه فیمابین تاکید نمودند.

بایلی تصریح کرد: امیدواریم که گام‌های مؤثری برای تعمیق ارتباطات توسط دیدارهای مستمر میان نمایندگان مجالس و دولتمردان دو کشور برداشته شود. پارلمان نیوزیلند مصمم به تقویت روابط با جمهوری اسلامی در حوزه‌های گوناگون برای توسعه و گسترش مناسبات است.

عمر ابراهیم نیز در همین راستا اظهار داشت: تحریم‌ها به کاهش همکاریهای فیمابین منجر شده است و مانعی در مسیر گسترش روابط محسوب می‌شود که امیدواریم این مانع هرچه سریع‌تر رفع گردد.

در پایان این دیدار، عبدالناصر درخشان رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و نیوزیلند از همتایان خود در پارلمان نیوزیلند برای سفر به تهران دعوت کرد.

انتهای پیام

کد خبر 7842

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =