کد خبر 7843
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

یزدی خواه:

مصمم هستیم که فناوری‌های خود را توسعه دهیم

مصمم هستیم که فناوری‌های خود را توسعه دهیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما مصمم هستیم که فناوری‌های خود را توسعه دهیم و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای را به حداکثر ممکن برسانیم.

به گزارش نمایندگان ما، سید علی یزدی خواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور راه اندازی و تزریق گاز به صدها ماشین سانتریفیوژ،  اظهارکرد: این اقدام سازمان انرژی اتمی در راستای اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مبنی بر قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، صیانت از حقوق ملت ایران و تحقق ظرفیت ۱۹۰ هزار سو غنی‌سازی بود.

وی بیان کرد: اقدام سازمان انرژی اتمی ارزشمند بود و ما از آنان تشکر می‌کنیم. تقاضای ما از سازمان انرژی اتمی این است که به همه تکالیف قانونی خود در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران عمل کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: غربی‌ها باید بدانند که مسیر جمهوری اسلامی ایران یک مسیر بدون بازگشت است و ما مصمم هستیم که فناوری‌های خود را توسعه دهیم و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای را به حداکثر ممکن برسانیم. البته ما در چارچوب اصول پذیرفته شده جهانی اقدام می‌کنیم و چیزی فراتر از آن را نمی‌پذیریم.

یزدی‌خواه ادامه داد: تحریم‌های ظالمانه غربی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران به جای آنکه حرکت ملت ما را کُند و آهسته کند، انگیزه‌های بیشتری به جوانان، نخبگان و دانشمندان ما داده است تا در عرصه‌های مختلف دست به نوآوری‌های شگرف و اقدامات منحصر به فرد بزنند و کمبود انتقال دانش و تکنولوژی را با همت خودشان بتوانند جبران کنند.

وی گفت: اگر دولت‌ها از ظرفیت‌های ملت و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی استفاده کنند، ضرر نمی‌کنند و دستشان در میز مذاکرات و مقابل زیاده‌خواهی غربی‌ها همواره پُر است که اقدام اخیر سازمان انرژی اتمی هم باعث می‌شود که دستمان در میز مذاکرات پُر باشد.

منبع: مهر

انتهای پیام

کد خبر 7843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =