کد خبر 7911
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲

قادری:

در منطقه محروم هیچ متقاضی برای ایجاد یک واحد صنعتی اقدام نمی‌کند

در منطقه محروم هیچ متقاضی برای ایجاد یک واحد صنعتی اقدام نمی‌کند

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: در منطقه محروم هیچ متقاضی برای ایجاد یک واحد صنعتی اقدام نمی‌کند، چرا که شرایط و امکانات سرمایه‌گذاری وجود ندارد لذا صنعتگر به شهر شیراز مراجعه می‌کند.

به گزارش نمایندگان ما، جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی سه‌شنیه ۱۸ مرداد در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان شیراز با اشاره به وضعیت نامطلوب حوزه اعتباری و بودجه‌ای کشور، اظهار کرد: در سطح کشور ماهیانه بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد تومان بابت حقوق پرداخت می‌شود و این در حالی است که انتظارات برای رتبه‌بندی معلمان و افزایش حقوق بازنشستگان و سایر گروه‌های اداری مطرح است و هنوز تکلیف آنها مشخص نشده است و با میزان بودجه تعیین‌شده چیزی از آن باقی نمی‌ماند لذا نباید دل‌خوش به اعتبارات عمرانی بود.

او با تأکید بر اینکه "توصیه می‌کنیم در این شرایط دستگاه‌های اجرایی از سایر ظرفیت‌های بودجه‌ای استفاده کنند"، عنوان کرد: انتظار داریم در موضوع آب شرکت آبفای استان و شهرستان شیراز با مشارکت شهرداری اقدام جدی در زمینه تهاتر آب و پساب انجام دهند.

قادری در ادامه ضمن مقایسه آب‌وهوای شهر شیراز با استان‌های جنوبی کشور، گفت: آب‌وهوای این شهر همچون آب‌وهوای جنوب کشور شده و یکی از دلایل آن این است که در توسعه فضای سبز اقدام اساسی انجام نشده و فضای شهر پوشیده از ساختمان‌های بلند بتنی شده است لذا انجام کارهای مشارکتی آبفا و مجموعه شهرداری می‌تواند در این موضوع تأثیرگذار باشد.

او ادامه داد: این موضوع را باید در نظر داشت که شهرداری عوارض حریم شهر را هم دریافت می‌کند و نسبت به برخی مسئولیت‌هایی که در حریم به‌عهده دارد باید این عوارض را در همین حریم خرج کند لذا انتظار داریم شهرداری نسبت به عمران و آبادانی مناطقی همچون کیان‌آباد، کفترک و ظفرآباد و مسیرهای منتهی به نیروگاه اهتمام بیشتری داشته باشد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی همچنین با ابراز گلایه از عدم تعامل و ارتباط مطلوب دستگاه‌های اجرایی با نمایندگان شهرستان در مجلس، گفت: این تعامل آن‌گونه که باید باشد نیست و نیاز است مسائل و گره‌هایی که در حوزه‌های مختلف وجود دارد بیش از گذشته به نمایندگان منعکس شود.

قادری در این جلسه با طرح پرسش از فرماندار شیراز در خصوص نبود زمین در شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی شیراز برای واگذاری به صنعتگران گفت: این موضوع اعلام شده که در شهرک صنعتی خرید و فروش زمین انجام می‌شود و اگر چنین باشد باید با آن برخورد شود اما، در زمانی که یک صنعتگر بخواهد یک واحد تولیدی تأسیس کند، چرا ما نتوانیم یک زمین برای آن تأمین کنیم؟ این در حالی است که یک بخش دولتی و یک بخش خصوصی در این کار دخیل هستند و باید رویه به‌گونه‌ای باشد تا مراجعاتی که برای اشتغال و توسعه اقتصادی انجام می‌شود، در راستای رفع مشکلات آنها باشد و شرکت شهرک‌های صنعتی باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشد.

او ادامه داد: در منطقه محروم هیچ متقاضی برای ایجاد یک واحد صنعتی اقدام نمی‌کند، چرا که شرایط و امکانات سرمایه‌گذاری وجود ندارد لذا صنعتگر به شهر شیراز مراجعه می‌کند.

قادری همچنین بیان کرد: در زمان حاضر تعداد ۸۰ متقاضی در انتظار تخصیص زمین هستند اما شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام به واگذاری و تأمین زمین نمی‌کند.

او با بیان اینکه دو منطقه ویژه و سلامت پس از گذشت ۸ سال هنوز نمی‌توانند زمین واگذار کنند و در اینجا چه‌کسی باید پاسخگو باشد، افزود: در این حوزه همچنین برای دو بیمارستان نمازی و سعدی باید بتوانیم چندین برابر آنها ردیف اعتبارات بودجه‌ای دریافت کنیم و دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداری و سایر متولیان این امر باید زمینی را مشخص کنند، چرا که پس از گذشت چهار سال هنوز سایت دانشگاه علوم پزشکی موضوع واگذاری زمین را مشخص نکرده است.

قادری اضافه کرد: نباید امیدمان به مذاکرات وین و تعاملات با سایر کشورها باشد، چرا که هیچ کسی نمی‌تواند مشکل ما را حل کند و باید خودمان قدری در این راه اراده و توان بگذاریم.

انتهای پیام

کد خبر 7911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =