کد خبر 7957
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

جوکار:

طرح تقسیمات کشوری در آینده نزدیک به صحن مجلس می آید

طرح تقسیمات کشوری در آینده نزدیک به صحن مجلس می آید

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: مجلس به تقسیمات کوچکتر از سطح استانی ورود نمی کند چرا که این موضوع در حوزه وظایف دولت و وزارت کشور است.

به گزارش نمایندگان ما، محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هشدار اخیر رئیس مرکز پژوهش های کشور در زمینه تقسیمات کشوری، توضیح داد: بحث تقسیمات کشوری در سطح بخش و شهرستان با استانی متفاوت است. آنچه که در دستورکار کمیسیون داریم تقسیمات در سطح استان ها است، به این نحوه که اگر باید استانی به دو یا سه استان شود این اقدام براساس نظر کارشناسی و شاخص ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه طرح تقسیمات کشوری در آینده نزدیک به صحن مجلس می آید، ادامه داد: کاری که دولت های گذشته و دولت دوازدهم انجام داده‌اند در سطح بخش و روستا بوده و ارتباطی با کار بزرگ در سطح استان ندارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در برخی استان ها به دلیل داشتن پهنه سرزمینی بزرگ، مسائلی ایجاد شده و برخی استان ها جمعیت بالایی دارند. همچنین تراکم و پراکندگی جمعیت در برخی مناطق به گونه ای است که برای حل مشکلات، احتیاج به تقسیمات کشوری در سطح استانی داریم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: طرح تقسیم استان ها را در کمیسیون دنبال می کنیم و به تقسیمات کوچکتر از استان ورود نمی کنیم. تقسیمات در حوزه کوچکتر از استان در حوزه وظایف دولت و وزارت کشور است.

انتهای پیام

کد خبر 7957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =