کد خبر 7995
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲

شهبازی در نطق میان دستور:

دولت مذاکرات برجام را تعیین تکلیف کند

دولت مذاکرات برجام را تعیین تکلیف کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت: دولت به منظور جلوگیری از سردرگمی و بلاتکلیفی بیشتر فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان، در اولین فرصت ممکن مذاکرات برجام را فارغ از توافق یا عدم توافق جمع بندی و تعیین تکلیف کند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، علیرضا شهبازی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(یکشنبه) در نطق میان دستور با اشاره به اولین سالگرد آغاز به کار دولت سیزدهم و فرا رسیدن هفته دولت گفت: سفرهای استانی ریاست محترم جمهوری به کلیه استان های کشور در یک سال گذشته، یکی از اقدامات قابل تحسین و نشان دهنده اعتقاد ایشان به حضور میدانی برای حل مشکلات است.

وی ادامه داد: اگر چه این سفرها می تواند به عنوان جلوه ای از رابطه نزدیک دولت با مردم باشد و به افزایش اعتماد عمومی منجر شود ولی اگر با پیگیری برای اجرای مصوبات صادره و به ثمر نشستن نتایج آن همراه نشود، می تواند نا امیدی و نارضایتی مردم را به دنبال داشته باشد.

شهبازی افزود: تصمیمات اقتصادی دولت و مجلس به ویژه حذف ارز ترجیحی، افزایش میزان درآمدهای مالیاتی و تصمیمات مشابه با عنوان جراحی اقتصاد کشور، باید با اقدامات موثر و پیشگیرانه در کاهش تبعات تورمی و فشارهای اقتصادی بر مردم همراه باشد تا جراحی اقتصادی منجر به قطع عضو نشود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: این روزها، دغدغه مردم به تامین نیازهای اولیه تقلیل پیدا کرده است. اگر این مقدمات، به خوبی فراهم نشود، بیم آن می رود که موج گرانی های طاقت فرسا و تورم کمرشکن، علاوه بر کاهش قدرت خرید مردم، نارضایتی های احتمالی و خسارت های معنوی و مادی جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

وی گفت:  تصمیم دولت مبنی بر تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل وزارت بازرگانی در حاشیه استیضاح اعلام وصول شده، می تواند تبعات خسارتباری را به تولید نیمه جان کشور وارد کند. در اکثریت کشورهای توسعه یافته و یا نوظهور صنعتی، سیاستگزاری تولید و تجارت در یک وزارتخانه به صورت منسجم صورت می پذیرد. اگر محصولی که تولید می شود، متناسب با نیاز بازار نباشد صرفاً اتلاف منابع را به دنبال دارد. اگر این تصمیم خلق الساعه به منظور خارج کردن طرح استیضاح صورت نگرفته و حاصل تصمیم کارشناسی است، چرا در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به آن اشاره ای نشده است؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: چرا در سند تحول دولت مردمی ابلاغ شده از سوی ریاست محترم جمهوری در اسفند ۱۴۰۰ هیچ بحثی از تفکیک نشده است؟ لذا به منظور حفظ وضعیت تولید و اشتغال فعلی کشور و جلوگیری از تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران عزیز که می تواند از آثار تشکیل وزارت بازرگانی و همراستا نبودن سیاست های تجاری با سیاست های تولیدی باشد، لازم است دولت محترم از پیگیری این موضوع که مغایر با قوانین، فرامین و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید ملی، قوانین و سیاست های بالادستی و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است، خودداری کند.

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: از دولت انتظار می رود به منظور جلوگیری از سردرگمی و بلاتکلیفی بیشتر فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان، در اولین فرصت ممکن مذاکرات برجام را فارغ از توافق یا عدم توافق جمع بندی و تعیین تکلیف کند.

وی ادامه داد: اگر چه به زعم کارشناسان اقتصادی، برجام می تواند برکات فراوانی را نصیب اقتصاد کشور کند، ولی طولانی شدن بلاتکلیفی در این تصمیم گیری نیز خسارتهای بیشماری را نصیب تولید و اقتصاد کشور خواهد کرد.

شهبازی خطاب به رییس جمهوری گفت: وزرا را مکلف کند تا با دعوت مستمر از نخبگان اقتصادی، از نظرات ایشان در تصمیم گیری‌ها بهره مند شوند تا هم با انعکاس این امر در فضای رسانه ای، نسبت به افزایش دیوار اعتماد مابین دولت و مردم بهره مند شویم و هم تبعات تصمیمات غیر کارشناسی در زندگی روزمره مردم و فعالین اقتصادی کاهش یابد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  خطاب به صداوسیمای افزود: انتظار می رود همانگونه که پاسداشت زبان فارسی را با جدیت پیگیری می کند، نسبت به مطالبه گری از مجریان در خصوص شعار سال، مسائل و مصائب اقتصادی، تورم، سیستم بانکی، بحران محیط زیست، بحران آب، بحران خاک، بحران اعتیاد، بحران خانمانسوز فساد اداری و سایر مشکلات بنیادین کشور به صورت مستمر اقدام کرده تا شیرینی زبان فارسی با شیرینی رونق اقتصاد و تولید و حفظ محیط زیست و بهبود وضعیت معیشت مردم توام شود.

انتهای پیام

کد خبر 7995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =