کد خبر 8155
۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸

قاسمی‌پور:

باید برای حفظ و استفاده از نخبگان در کشور برنامه داشته باشیم

باید برای حفظ و استفاده از نخبگان در کشور برنامه داشته باشیم

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به جلسه اعضای این کمیسیون با نخبگان استان کردستان در حضور استاندار کردستان، عنوان کرد: در این نشست بیان شد که باید برای حفظ و استفاده از نخبگان در کشور برنامه داشته باشیم و همچنین پیشنهادی مبنی بر عضویت دارای حق رأی یک نماینده از جانب بنیاد ملی نخبگان در شورای برنامه ریزی استان ها مطرح شد.

به گزارش نمایندگان ما، شیوا قاشمی‌پور عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین برنامه شب گذشته اعضای کمیسیون آموزش در سنندج، عنوان کرد: آخرین جلسه اعضای کمیسیون در روز اول سفر خود به استان کردستان جلسه با نخبگان استان در حضور استاندار کردستان بود که در این جلسه موضوعات اساسی کشور به ویژه در حوزه آموزش از جمله بحث ضرورت برقراری عدالت آموزشی و برچیده شدن مدارس خاص در کشور مطرح شد.

وی اضافه کرد: در این نشست همچنین در خصوص نحوه سنجش و پذیرش دانشجو و استفاده از ظرفیت نخبگان برای حل مسائل اساسی کشور مباحثی مطرح شد و بر ضرورت مشارکت نخبگان در دولت و امور اجرایی تاکید شد.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس اضافه کرد: موضوع فرار نخبگان یکی دیگر از مسائلی بود که نخبگان کردستانی حاضر در این جلسه مطرح کردند و به بیان راهکارهایی برای حفظ این سرمایه های ملی پرداختند. متاسفانه در حال حاضر کشور برای رشد و اعتلای نخبگان تلاش و هزینه بسیاری می کند اما بهره برداری از آن ها توسط سایر کشورها به ویژه کشورهای همسایه صورت می گیرد.

قاسمی پور افزود: در این نشست عنوان شد که اساتید دانشگاه ها و اعضای هیات علمی درخواست های زیادی برای خروج از کشور داشته اند، برخی راهکارها برای حفظ اساتید و اعضای هیات علمی در کشور بیان شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: در این نشست همچنین پیشنهادی از جانب بنده برای عضویت تاثیرگذار یک نماینده از بنیاد ملی نخبگان در شورای برنامه ریزی استان ها با حق رأی مطرح شد تا نخبگان حضور پررنگ تری در مسائل کشور و استان داشته باشند و به عنوان مشاوران جوان در شورای برنامه ریزی و حوزه اجرایی از این نخبگان استفاده شود.

انتهای پیام

کد خبر 8155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =