کد خبر 8170
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵

ابوترابی:

تاکنون شورای عالی انتقال پایتخت در دولت رئیسی تشکیل نشده است

تاکنون شورای عالی انتقال پایتخت در دولت رئیسی تشکیل نشده است

عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس تاکید کرد: شورای عالی انتقال پایتخت در دولت سیزدهم تشکیل جلسه نداده است.

به گزارش نمایندگان ما، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم تشکیل شورای عالی انتقال پایتخت در دولت سیزدهم، گفت: تاکنون شورای عالی انتقال پایتخت در دولت رئیسی تشکیل نشده است، این امهال و کوتاهی خلاف قانون و قابل پیگرد به لحاظ ترک فعل از طریق دستگاه قضایی است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس ادامه داد: با این حال شخصا با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و معاونان وزارتخانه نشستی برگزار کردم، گفتگوی خوبی هم شکل گرفت و قرار شد طی نامه ای به معاون اول رئیس جمهور، بر ضرورت تشکیل شورای عالی انتقال پایتخت تاکید شود.

وی با بیان اینکه شورای عالی انتقال پایتخت با عضویت ۶ وزیر و دستگاه های مختلف شکل می گیرد، اظهار داشت: این شورا فراقوه ای است و در شرایط کنونی می تواند بهترین فرصت برای پیشگیری و ساخت مسکن باشد، با انتقال پایتخت، می توان بخشی از یک میلیون مسکنی که وعده داده شده است را در پایتخت جدید ساخت،  تهران دیگر ظرفیت ساخت مسکن را ندارد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: این شورا به ریاست رئیس جمهور تشکیل می شود و در نبود رئیس جمهور، معاون اول باید جلسات را دنبال کند، تا امروز مخبر به این تکلیف قانونی عمل نکرده است اما منتظر هستیم با نامه نگاری رستم قاسمی هر چه زودتر تشکیل جلسه بدهند.

انتهای پیام

کد خبر 8170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =