کد خبر 8255
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹

متفکرآزاد:

از شاخص های ارزیابی مجلس در راستی آزمایی اجرای برجام آزاد سازی منابع بلوکه شده است

از شاخص های ارزیابی مجلس در راستی آزمایی اجرای برجام آزاد سازی منابع بلوکه شده است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی مجلس گفت: یکی از شاخص های ارزیابی مجلس در بحث راستی آزمایی اجرای برجام و انتفاع اقتصادی ایران موضوع آزاد سازی منابع بلوکه شده می‌تواند باشد.

به گزارش نمایندگان ما، روح اله متفکرآزاد رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات کره جنوبی و واشنگتن پیرامون آزادسازی منابع بلوکه شده ایران، گفت: تفاهمات سیاسی در تعیین تکلیف منابع بلوکه شده ایران می‌تواند تأثیر گذار باشد.

وی افزود: در برخی موضوعات ساز و کارهای فنی لازم است اما در برخی مسائل به چراغ سبزهای سیاسی هم نیاز دارند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی مجلس ادامه داد: بخش عمده‌ای از این مشکل با تفاهمات سیاسی می‌تواند حل شود. موانع فنی هم طی فرایندی باید برطرف شود اما در حال حاضر زود است که درباره گره گشایی این مسئله توسط بخش سیاسی یا فنی صحبت کنیم.

متفکر آزاد اظهار کرد: طی دو سال گذشته بارها به همتایان کره جنوبی اعلام کردیم که  ما در تحریم ها می توانیم دوستی هایمان را محک بزنیم و در دوران سختی هاست که ما دوستان خود را می شناسیم و ما بعد از گذشت این دوران سخت قدر شرکای تجاری مطمئن را بیشتر می دانیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده ۷ قانون اقدام راهبردی که مجلس در صورت حصول توافق هسته ای وظیفه راستی آزمایی را دارد، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که مجلس در جریان راستی آزمایی به آن خواهد پرداخت؛ مسئله آزادسازی منابع بلوکه شده ایران است. این موضوع را در شرایط فعلی هم رصد می کنیم. انتفاع اقتصادی برجام برای مجلس بسیار مهم است، در نشست اخیر نمایندگان با مقامات و مسئولان دخیل در مذاکرات هم بر این موضوع تاکید شد.

وی افزود: یکی از شاخص های ارزیابی مجلس در بحث انتفاع اقتصادی برجام موضوع آزاد سازی منابع بلوکه شده می‌تواند باشد.

انتهای پیام

کد خبر 8255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =