کد خبر 8429
۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

مجلس تصویب کرد

تعیین شروط تراکنش‌های بانکی

تعیین شروط تراکنش‌های بانکی

انجام تراکنش‌هایی که مبلغ آن‌ها از حدی بیشتر باشد، در صورتی که شناسه یکتای صورتحساب الکترونیکی مربوط در فرم درخواست انتقال وجه در سامانه حاکمیتی بانک مرکزی ثبت شده باشد، امکانپذیر است.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس  شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در خصوص طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران،   ماده ۱۹ طرح  به شرح زیر تصویب شد.

ماده ۱۹- الف) بانک مرکزی موظف است از طریق ایجاد یا توسعه سامانه‌های حاکمیتی، و تکلیف «اشخاص تحت نظارت» به تعبیه قواعد و فرایندهای موردنظر بانک مرکزی در سامانه‌های داخلی خود، بر عملیات «اشخاص تحت نظارت»، به‌ویژه مؤسسات اعتباری، و نقل و انتقال وجه توسط آن‌ها نظارت کند.  ‌

ب) تراکنش‌هایی که مبلغ آن‌ها از حدی متناسب با اشخاص حقیقی و حقوقی که توسط هیأت عالی تعیین می‌شود، بیشتر باشد، تنها در صورتی قابل انجام است که شناسه یکتای صورتحساب الکترونیکی مربوط، (موضوع بند (ث) ماده (۱) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان مصوب ۲۱/ ۷/ ۱۳۹۸)، در فرم درخواست انتقال وجه در سامانه حاکمیتی بانک مرکزی ثبت شده باشد. در موارد عدم وجود صورتحساب الکترونیکی، باید بابت یا انگیزه انتقال دهنده از انتقال وجه، توسط وی در فرم درخواست انتقال وجه در سامانه حاکمیتی موردنظر ثبت شده و به تأیید انتقال‌گیرنده برسد.  ‌

تبصره- دستورالعمل تعیین حدود تراکنش های موضوع این بند، متناسب با اطلاعات اقتصادی، هویتی و سایر اطلاعات مربوط، برای هر تراکنش و مجموع تراکنش های هر شخص در بازه های زمانی معین، به تصویب هیأت عالی می رسد.

انتهای پیام

کد خبر 8429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =