کد خبر 8468
۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹

خضریان:

تصمیم درستی اتخاذ خواهیم کرد تا اراضی ملی و جنگل‌ها مورد تهاجم و سوءاستفاده زمین‌خواران قرار نگیرند

تصمیم درستی اتخاذ خواهیم کرد تا اراضی ملی و جنگل‌ها مورد تهاجم و سوءاستفاده زمین‌خواران قرار نگیرند

سخنگوی کمیسیون اصل نودمجلس موضوع تداخلات در امور اراضی از مسائل جدی بود که برای آن تصمیم درستی اتخاذ خواهیم کرد تا اراضی ملی و جنگل‌ها مورد تهاجم و سوءاستفاده زمین‌خواران قرار نگیرند، با پیگیری کمیسیون اصل نود این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش نمایندگان ما، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون با وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: شورای عالی نقشه برداری در کشور احیاء می‌شود.  

وی با بیان اینکه عدم تشکیل مستمر جلسات شورای عالی نقشه برداری در کشور یکی از ریشه‌های مشکلات مرتبط با اجرا قانون جامع حدنگار است، گفت: در جلسه ظهر امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس سازمان ثبت اسناد، رئیس سازمان نقشه برداری کشور و رئیس سازمان امور اراضی کشور با عنایت به وضعیت ناهماهنگ دستگاه‌ها، مسئولان متقاعد شدند که شورای عالی نقشه برداری باید بطور مستمر تشکیل جلسه دهد تا با اتخاذ سیاست‌های واحد و دستورالعمل‌های استاندارد دستگاه‌های ذی‌ربط مسئولیت‌های مرتبط با موضوع حدنگاری را به درستی اجرا و مشکلات را مرتفع نمایند.

علی خضریان در تشریح نشست ظهر امروز کمیسیون اصل نود در خصوص اجرای قانون حدنگار با حضور وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: در ارتباط با موانع اجرا قانون جامع حدنگار و فرایندهای مرتبط با آن، مشکلات و موانعی وجود دارد که ضرورت تشکیل این جلسه با حضور مسئولان را ایجاد کرد تا بتوان مسائل را طرح و درباره آنها تصمم‌گیری کرد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی ریشه مشکلات مرتبط با حدنگار، افزود: در طول سال‌های ۹۳ تا ۱۴۰۰ تنها دو جلسه شورای عالی نقشه برداری در کشور تشکیل شده است که تصمیم موثری در راستای اجرا قانون اتخاذ نگردیده، در این جلسه با عنایت به وضعیت ناهماهنگ دستگاه‌ها، مسئولان متقاعد شدند که شورای عالی نقشه برداری باید بطور مستمر تشکیل جلسه دهد تا با اتخاذ سیاست‌های واحد و دستورالعمل‌های استاندارد دستگاه‌های ذی‌ربط مسئولیت‌های مرتبط با موضوع حدنگاری را به درستی اجرا و مشکلات را مرتفع نمایند و از تخصیص بودجه‌های غیرمرتبط جلوگیری شود. تصمیمات این شورا در سایر زمینه‌ها نیز موجب تسریع در امور مهم حاکمیتی و ارائه خدمات به مردم می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: متاسفانه در ارتباط با نقشه برداری دو دستگاه با شاخص‌های مختلف کار نقشه برداری را انجام می‌دهند و هر کدام اعتباراتی را از سازمان برنامه بودجه اخذ می‌کنند. در نهایت قرار شد یک دستگاه این کار را انجام دهد و مقرر گردید تا در اسرع وظایف سازمان نقشه برداری در موضوع تولید و تهیه نقشه وفق ماده ۱۱ قانون احکام دائمی توسعه در دستور کار شورا قرار گیرد.

خضریان در ادامه اظهار کرد: موضوع تداخلات در امور اراضی از مسائل جدی بود که برای آن تصمیم درستی اتخاذ خواهیم کرد تا اراضی ملی و جنگل‌ها مورد تهاجم و سوءاستفاده زمین‌خواران قرار نگیرند، با پیگیری کمیسیون اصل نود این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام

کد خبر 8468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =