کد خبر 8543
۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶

نگاهداری:

مرکز پژوهش های مجلس با رویکردهای نوین در ریل تحول قرار گرفته است

مرکز پژوهش های مجلس با رویکردهای نوین در ریل تحول قرار گرفته است

رئیس مرکز پژوهش های مجلس در مراسم روز کارمند در این مرکزگفت: مرکز پژوهش های مجلس با افزایش تعداد خدمات و کیفیت خود و در پیش گرفتن رویکردهای نوین در مسیر تحول قرار گرفته است.

به گزارش نمایندگان ما، بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته دولت و روز کارمند در جمع کارکنان این مرکز با تاکید بر ضرورت گزارش دهی در سازمان ها، گفت: من معتقد هستم که گزارش به بدنه سازمان مهم تر از گزارش به مدیران بالادستی است. بر این اساس سال گذشته طی نامه‌ای به کارمندان مرکز پژوهش‌های مجلس، گزارش عملکرد خود را ارائه کردیم چرا که بدنه سازمان حق دارد که در جریان امور قرار گیرد و پنهان کاری باید کنار گذاشته شود.

وی سپس با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اجرایی و اداری مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طی یک سال اخیر، بیان داشت: در یک سال اخیر، انضباط و ساماندهی، شفاف سازی و ارائه اطلاعات به بدنه مرکز پژوهش‌های مجلس انجام شد.

وی سپس در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تحولات انجام شده در حوزه پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس، گفت: در یک سال گذشته چندین رویکرد را در پیش گرفتیم تا بتوانیم مرکز پژوهش ها را در مسیر تحول قرار دهیم. اول اینکه سعی کردیم مشارکت جویی و نخبه گزینی را به منظور تقویت بنیه نخبگانی در دستور کار خود قرار دهیم.

وی افزود: برای اولین بار از طریق فراخوان عمومی، همکاران پژوهشی خود را جذب کردیم که طی این فراخوان ۵۰۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نخبه گزینی و تقویت بنیه نخبگانی براساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دستور کار این مرکز قرار گرفته است، گفت: در جذب نخبگان و همکاری پژوهشی با آنها هیچ گونه سفارشی پذیرفته نیست.

نگاهداری رویکرد دوم این مرکز پژوهشی طی یک سال اخیر را برنامه محوری دانست و گفت: در سال گذشته ۳۰۱ اقدام را تعریف کردیم که ۷۵ درصد آن انجام شد. در سال جاری هم ۷۲۱ اقدام تعریف کردیم که هر ماه جلسه پیگیری اقدامات را برگزار می کنیم.

وی در زمینه ارائه خدمات به نمایندگان هم ادامه داد: در این زمینه تلاش کردیم کمیت و کیفیت خدمات را بالا ببریم که آمارها هم حاکی از این امر است. به عنوان مثال پاسخ دهی به درخواست‌های کارشناسی نمایندگان ۱۳۶ درصد افزایش داشته و در دیگر زمینه هم درصدها به همین شکل است.

نگاهداری سپس به تبدیل رویکرد مرکز پژوهش‌های مجلس از کارگزار پیرو به کافرمای پیش رو اشاره کرد و در توضیح اقدامات انجام شده ذیل این رویکرد، گفت: در این زمینه مرکز از حالت انفعالی و کارگزار پیرو بودن خارج شد به این ترتیب که در زمینه تهیه طرح ها و پیش نویس قوانین اقدامات زیادی انجام شد و بیش از ۷۰ پیش نویس قانون در مرکز نهایی و به مجلس ارائه شد.

در ادامه این سخنان رئیس مرکز پژوهش های مجلس به تلاش های این نهاد پژوهشی در تدوین برنامه هفتم توسعه و همچنین ایجاد کنسرسیوم مراکز تحقیقاتی کشور اشاره کرد و گفت: در این زمینه قرار است تا با همکاری سایر مراکز تحقیقاتی کشور گزارشاتی را تولید و منتشر کنیم.

وی انعکاس بیشتر گزارش های مرکز پژوهش های مجلس و تولید محتواهای چند رسانه‌ای از این گزارش‌ها را از دیگر اقدامات مرکز در یک سال اخیر دانست و ادامه داد: شورای راهبری مرکز در همین راستا تشکل شده تا جهت‌دهی رسانه‌ای، نخبگانی و قانونگذاری و سیاستگذاری انجام شود.

وی افزود: امضای توافق نامه با وزارتخانه ها و همچنین تنوع بخشی به خدمات پژوهشی با تاسیس مراکز جدید مثل داده کاوی، مرکز خلاق و افکار سنجی هم انجام شده است تا از این طریق بتوان از توان و ظرفیت نخبگان و سایر مراکز علمی و دانشگاهی کشور به منظور ارائه خدمات کارشناسی به نمایندگان محترم مردم در خانه ملت بهره برد.

شایان ذکر است در پایان این نشست از کارمندان نمونه مرکز پژوهش‌های مجلس تقدیر شد.

انتهای پیام

کد خبر 8543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =