کد خبر 8549
۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹

قالیباف:

به موضوع اقتصاد لنج داران باید رسیدگی شود 

به موضوع اقتصاد لنج داران باید رسیدگی شود 

رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از بندر امام حسن (ع) بوشهر با تاکید بر رفع مشکلات مردم این استان گفت: زندگی مردم این منطقه با اولویت زندگی آنها در کنار ساحل باید تامین شود هم به موضوع اقتصاد لنج داران باید رسیدگی شود و هم باید کمبود مراکز ئرمانی در این استان را رفع کرد.

به گزارش نمایندگان ما، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که به همراه مجمع نمایندگان استان از ظهر امروز (پنجشنبه ۱۰ شهریورماه) در جریان نظارت ستادی خود از استان بوشهر به بندر امام حسن (ع) رفته بود ضمن بازدید از مجموعه نفت فلات قاره با ائمه جمعه و فرمانداران این منطقه دیدار و گفت و گو کرد.


رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار گفت: خدا را شاکرم که توفیق شد در این ایام، سفری به صورت فشرده به استان بوشهر با مردمانی خونگرم، ولایتمدار و شهادت طلب داشته باشم. این استان در دوران معاصر و چندین سال اخیر، نماد مبارزه با استعمار و استبداد بوده است و این موضوع را حتی بعد از انقلاب نشان دادند که البته از افتخارات استان است.

وی عنوان کرد: اساس این سفر برای شرکت در بزرگداشت شهید رئیسعلی دلواری بود که بنده سعی کردم در این فرصت به صورت فشرده از مناطق مختلف استان نیز سرکشی داشته باشم. لذا این فرصت امروز فراهم شد که مسئولان و مردم و کارکنان تأسیسات نفتی استان را ملاقات کنم. البته که در این سفر نظارت ستادی اولویت ما حوزه مسائل زیرساختی و مسائل معیشتی مردم بود.

قالیباف افزود: صبح امروز از پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی عسلویه نیز بازدید کردیم، از طرفی ممکن است دیگر فرصتی برای حضور در این استان تا زمان بررسی برنامه هفتم توسعه نداشته باشیم، لذا موضوعاتی که امروز بررسی می شود در برنامه هفتم بسیار موثر خواهد بود، هر چند که ما در مرکز پژوهش های مجلس و همچنین خودمان از سالیان گذشته به مسائل استان ها و شهرستان ها اشراف و توجه داریم، اما نکاتی که دغدغه ما بوده و امروز هم مطرح شد بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس قوه مقننه کشورمان بیان کرد: زندگی مردم این منطقه با اولویت زندگی آنها در کنار ساحل باید تامین شود چه در بُعد شیلات و چه در بحث تجارت و مسائل صنعتی و گردشگری، همچنین بحث کشاورزی که استان بوشهر یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به صحبت نماینده لنج داران بوشهر گفت: حتما موضوع تجارت را مورد بررسی قرار داده و حل و فصل خواهیم کرد، ولی موضوع ته لنجی ها را باید ضابطه مند کنیم. اگر سوابق تاریخی این منطقه را بررسی کنیم، وقتی از موضوع ته لنجی صحبت می کنیم، حداقل در رابطه با ۲۰ وانت بار صحبت می کنیم. اینجاست که باید این موضوع را ضابطه مند کنیم که چه کسانی با چه حجمی و چند نوبت می توانند این کار را انجام دهند.

قالیباف ادامه داد: مشخص است این عوامل باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که مخارج زندگی آبرومندانه مردم را تامین و به اقتصاد کشور نیز کمک کند. درخصوص این مسائل در تهران کارهایی صورت گرفته و وزارت کشور نیز به این موضوع ورود کرده است. اطمینان داشته باشید که این موضوع را دنبال و ساماندهی خواهیم کرد.

وی با اشاره به پایین بودن شاخص بهداشت و درمان استان بوشهر نسبت به سایر استانها، گفت: این موضوع را هم در بخش بهداشت و هم در حوزه درمان با بالا بردن ظرفیت های تخت بیمارستانی و تجهیزات در دستور کار قرار خواهیم داد.

رئیس قوه مقننه کشورمان به اهمیت مسئله آب و خط ریلی در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: موضوع آب شرب و توسعه خطوط ریلی از موارد مهمی است که در رشد استان تاثیرگذار است. البته تصمیمات دیگری در حوزه انرژی استان مطرح بوده که در اقتصاد کشور اثر دارد.

وی با اشاره به مشکلات پرسنل مجتمع پارس جنوبی و تأسیسات نفتی درخصوص سقف حقوق‌ها و ساماندهی مشاغل ادامه داد: این موضوع را سال گذشته به سرعت مورد بررسی قرار داده و حل کردیم اما طبق قانون، بخشی از این بر عهده دولت بوده و در آنجا باید تصمیم گیری شود، همین امروز هم متوجه شدیم که به دلیل اخذ مالیات از پرسنل این مجموعه ها، خاصیت اقدامات انجام شده از بین رفته است.


رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همه وقت و کارمان متمرکز ساماندهی و حل مسائل و مشکلاتی است که امروز مردم با آن مواجه هستند. امیدواریم با تلاش، تدبیر، عقلانیت و کار جهادی بر این مشکلات فائق بیاییم.

 جمیری: توسعه و لایروبی بنادر از جمله موضوعاتی است که به اشتغال پایدار مردم کمک می کند

عبدالکریمی جمیری نماینده مردم بندر دیلم، گناوه و بوشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه گفت: مردم این منطقه علی رغم همه داشته‌ها با مشکلات جدی مواجه‌اند. لذا امیدواریم با حضور رئیس مجلسی که به نظام مسائل و اولویت دادن به مسائل و اتمام کارهای نیمه تمام فکر می‌کند، بسیاری از مشکلاتمان حل شود.

وی با بیان اینکه اشتغال یکی از موضوعات بسیار مهم استان است که باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: هم اکنون ۱۷ درصد مردم این منطقه بیکار هستند و حل مشکلات مربوطه به ته لنجی‌ها کمک بسیاری به حل مشکلات معیشتی مردم می‌کند.

جمیری با اشاره به لزوم احداث سدهای شمال استان بوشهر جهت مهار آبهای سطحی، خاطرنشان کرد: توسعه و لایروبی بنادر از جمله موضوعاتی است که به اشتغال پایدار مردم کمک می کند.

ائمه جمعه نیز در این دیدار مشکلات مردم و معضلات مهم استان را از جمله وجود تعداد زیادی فارغ التحصیل بیکار، لزوم اشتغالزایی برای جوانان، مسئولیت اجتماعی شرکت های حوزه نفت و گاز، کنترل و مهار آبهای ورودی از سوی استان کهگیلویه و بویراحمد، وضعیت راه‌های مواصلاتی، کمبود فضای های آموزشی و ورزشی، لزوم راه اندازی گمرک بندر امام حسن (ع)، اولویت بر جذب نیروهای بومی در تأسیسات مربوطه به شرکت‌های نفتی، لزوم ایمن‌سازی جاده ساحلی بوشهر، مشکلات مربوطه به مقوله مهم ته‌لنجی که تأثیر بسیاری بر زندگی مردم این منطقه دارد را مطرح کردند.

همچنین مسئولان محلی گلایه مند بودند از اینکه مردم استان بوشهر علی رغم منابع درآمدی بسیاری که در حوزه ذخایر معدنی، نفت و گاز، انرژی هسته‌ای، صید و صیادی وجود دارد به دلیل کمبود مراکز درمانی به ناچار باید به استان‌های مجاور مراجعه کنند.  

انتهای پیام

کد خبر 8549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =