کد خبر 8555
۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲

سعیدی تشریح کرد

ارزیابی عملکرد یک‌ساله دولت سیزدهم

 ارزیابی عملکرد یک‌ساله دولت سیزدهم

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی «سفرهای استانی رئیس جمهوری» و «ارتقای سطح روابط با کشورهای همسایه» را از نقاط قوت و «عدم انسجام میان ارکان اقتصادی دولت» را از نقاط ضعف دولت سیزدهم عنوان کرد.

به گزارش نمایندگان ما، معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در ارزیابی عملکرد یک‌ساله دولت سیزدهم تاکید کرد: موضوع سفرهای استانی در دولت آقای رئیسی جزو رویکردهایی است که بسیار شاخص بوده و باعث امیدواری مردم شده است، هرچند که منتقدانی دارد.

وی با بیان اینکه «سفرهای استانی رئیس جمهوری پدیده مبارکی است»، افزود: معتقدم که هیچ روشی بهتر از حضور بی پرده در میان مردم و شنیدن مشکلات و چالش‌ها نیست که خوشبختانه آقای رئیسی در این یک سال در تمام استان‌ها حضور داشته‌اند.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست اظهار کرد: یک شاخصه و نقطه قوت دیگر دولت سیزدهم ارتقای سطح روابط با کشورهای همسایه است؛ در شرایطی که در تحریم قرار داریم، هرچقدر تعامل ما با این کشورها چه در حوزه اقتصاد محلی و چه در حوزه اقتصاد ملی بیشتر باشد، عواید بیشتری نصیب کشور می‌شود.

سعیدی در ادامه درباره نقاط ضعف دولت گفت: آمارسازی‌های عجیب و قریبی در دولت وجود دارد و همه اطلاعاتی که داده می‌شود، مبتنی بر واقعیات نیست؛ به ویژه در حوزه مباحث اقتصادی و معیشتی شاهد نوعی عدم انسجام میان ارکان اقتصادی دولت هستیم که نتیجه آن گرانی و تورمی است که دهک‌های کم درآمد را به شدت دچار چالش کرده است.

وی با اشاره به اقدام دولت در اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها خاطر نشان کرد: در حوزه مردمی سازی یارانه‌ها در اصل اینکه یارانه ۴۲۰۰ تومانی منبع رانت و فساد بود، شکی نبود اما قرار بود که سبد کالاهای اساسی و معیشتی جامعه از طریق کالابرگ و با قیمت شهریور ۱۴۰۰ در اختیار مردم قرار بگیرد که این اتفاق نیفتاد و شاهد شوک تورمی هستیم؛ علت همه این اتفاقات عدم انسجام در تیم اقتصادی دولت است که از نقاط ضعف محسوب می‌شود.

نماینده مردم چابهار در مجلس با تاکید بر اینکه تیم اقتصادی دولت باید به لحاظ تخصصی بسیار توانمندتر باشند و هماهنگی میان این تیم وجود داشته باشد، گفت: یکی از مصادیق عدم هماهنگی میان ارکان اقتصادی دولت، ناتوانی در انتخاب یک مدیرعامل برای منطقه آزاد چابهار طی ۷ ماه گذشته است؛ این در شرایطی است که همواره بر توسعه سواحل مکران شده و رهبری نیز در این باره تاکیداتی دارند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 8555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =