کد خبر 8570
۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴

علیزاده:

برای کشاورزانی که دانه‌های روغنی را بکارند هزینه آب نیم‌بها محاسبه می‌شود

برای کشاورزانی که دانه‌های روغنی را بکارند هزینه آب نیم‌بها محاسبه می‌شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با هدف افزایش امنیت غذایی در کشور، قیمت خرید دانه‌های روغنی از کشاورزان افزایش یافته و مشوق‌هایی نیز برای افزایش کاشت این محصولات در نظر گرفته شده است.

به گزارش نمایندگان ما، علی‌اکبر علیزاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تاکید بر ایجاد امنیت غذایی در کشور گفت: امروز همه کشورها درگیر موضوع امنیت غذایی و چالش ایجادشده در این زمینه هستند و در تمام قاره‌ها، کشورهایی که واردکننده مواد غذایی بوده‌اند، امروز با مشکلات جدی مواجه شده‌اند.

وی افزود: در کشور ما که قیمت خرید تضمینی گندم تا یکی دو سال قبل کیلویی سه هزار و ۲۰۰ تومان بود امروز به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده که همین مسئله باعث تشویق کشاورزان به کشت گندم و فروش این محصول به دولت شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سال قبل میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان بین چهار تا پنج میلیون تُن بوده اما امسال تاکنون خرید تضمینی گندم از مرز ۷.۵ میلیون تن گذشته است. علاوه بر این قیمت خرید دانه‌های روغنی همچون کلزا، سویا، ذرت و... افزایش یافته و کشاورزان برای کاشت این محصول ترغیب شده‌اند.

وی افزود: هزینه آب در نظر گرفته‌ شده برای کشاورزانی که این دانه‌های روغنی را بکارند نیم‌بها محاسبه می‌شود و اگر در سطح زیرکشت خود افزایش تولید محصول داشته باشند، آب موردنیازشان رایگان می‌شود. همچنین ذخیره‌سازی کالاهای استراتژیک افزایش یافته و انبارها مملو از محصولات در این بخش است. در مقابل تعرفه‌هایی برای کشت‌های جالیزی در نظر گرفته شده تا کشاورزان به سمت کشت محصولات استراتژیک ترغیب و تشویق شوند.

علیزاده تصریح کرد: در ابتدای کار دولت، ذخایر کالاهای استراتژیک تنها جوابگوی نیاز ۱۵ روز کشور بود اما امروز انبارها مملو از کالاهای استراتژیک است.

منبع: فارس

انتهای پیام

کد خبر 8570

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =