کد خبر 8572
۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸

مالکی:

شرایط در عراق آرام شده اما آتش زیر خاکستر است

شرایط در عراق آرام شده اما آتش زیر خاکستر است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که در حال حاضر شرایط در عراق آرام شده اما آتش زیر خاکستر است و باید گروه‌ها و جناح‌ها به هماهنگی برسند تا مشکلاتی به وجود نیاید.

به کزارش نمایندگان ما، فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تحلیل تحولات اخیر عراق گفت: باید تحولات عراق را از منظر داخلی و خارجی مورد بررسی قرار داد. عراق کشوری با اهمیت ویژه در منطقه است که جریانات و گروه‌های درون عراق صف قدرت کشیده‌اند و در بیرون این کشور هم کشورهایی هستند که می‌خواهند به نوعی در معادلات عراق تاثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: کشورهای بیرونی مثل ایران یکپارچگی و انسجام عراق را می‌خواهند اما برخی کشورها به دنبال تشدید اختلافات در عراق هستند هرچه اختلافات بیشتر باشد این کشورها خوشحال‌تر می‌شوند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در چند روز اخیر اتفاق این بود که برخی از جریانات درون‌گروهی جریان آقای صدر خیلی با ایشان سازگار نبودند و همین موضوع اختلافات را آغاز کرد و ضربه سنگینی به عراق وارد شد. بعدا متوجه شدند که خیلی از جریانات درون گروهی‌شان حتی حاضر به همکاری با آنها نبوده و زاویه دارند.

مالکی اضافه کرد: آقای صدر فکر نمی‌کرد که شرایط به درگیری و خونریزی کشیده شود؛ بعد که فهمید خیلی‌ها یعنی همپیمانانش با او هماهنگ نیستند تصمیم گرفت که این بساط را جمع کند.

وی در پایان در تحلیلی از آینده عراق گفت: ما انتخابات عراق را در پیش داریم پس باید هماهنگی در بین گروه‌های عراقی به وجود آید الان قدری شرایط آرام شده اما آتش زیرخاکستر است. اگر گروه‌ها به هماهنگی نرسند قطعا مشکلاتی به وجود می‌آید.

انتهای پیام

کد خبر 8572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =