کد خبر 8583
۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

جلال زاده خبر داد

اعزام زائران اربعین از پایانه تمرچین برای نخستین بار/ پیش‌بینی عبور۲۰۰ هزار نفر از این پایانه

اعزام زائران اربعین از پایانه تمرچین برای نخستین بار/ پیش‌بینی عبور۲۰۰ هزار نفر از این پایانه

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه پایانه تمرچین برای نخستین بار مسیر اعزام زائران اربعین حسینی می‌شود، گفت: روز دوشنبه (۱۴ شهریور ماه) اولین کاروان اربعین حسینی از مرز تمرچین به سمت عراق عبور می‌کند، براساس پیش‌بینی‌ها۲۰۰ هزار نفر از این پایانه عبور کرده و به نظر زائران کشورهای آذربایجان و ترکیه این پایانه را برای عبور به سمت عراق انتخاب کنند.

به گزارش نمایندگان ما، ​​​​وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در توضیح نظارت میدانی خود از پایانه مرزی تمرچین آذربایجان غربی، گفت: این پایانه برای نخستین بار مسیر اعزام زائران اربعین حسینی خواهد بود. زیرساخت‌هایی لازم برای خدمات رسانی و عبور آسان و با آرامش زائران از پیرانشهر و پایانه تمرچین مهیا شده است.

وی افزود: نیروهای مربوطه از لحاظ امنیتی در اقلیم کردستان عراق و در داخل کشور تدابیر لازم را اتخاذ کردند. مردم اهل سنت پیرانشهر نیز با شوق و شور خاص موکب امام حسین(ع) را برپا کردند. با کمک مالی معتمدین شهر، مردم روزانه میزبان زائران امام حسین(ع) خواهند بود.

بازدید جلال زاده از پایانه تمرچین

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه یادآور شد: بنیاد مستضعفان، هیات‌های استان و شهرهای ارومیه و سایر شهرهای استان و شهرداری‌های استان تمام امکانات لازم را به این منطقه گسیل کردند تا میزبانی خوبی را از زائران اربعین حسینی داشته باشند. پیش بینی می‌شود که۲۰۰ هزار نفر از این پایانه برای حضور در راهپیمایی اربعین عبور کنند.

بازدید جلال زاده از پایانه تمرچین

جلال زاده ادامه داد: همچنین پیش بینی می‌شود زائران حسینی کشورهای جمهوری آذربایجان و جمهوری ترکیه و زائران نخجوان این پایانه را برای عبور به سمت عراق و حضور در راهپیمایی اربعین انتخاب کنند. در مجموع امکانات لازم در این پایانه فراهم شده است.

بازدید جلال زاده از پایانه تمرچین

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تماس تلفنی با وزیر کشور، گفت: گزارشی از بازدید به وزیر کشور داده شد و درخواست کردم تا در اولین فرصت از این پایانه بازدید کند، همچنین در تماس تلفنی با آقای فتاح ضمن تشکر برای موکبی که بنیاد مستضعفان در پایانه تمرچین مستقر کرده، درباره خدمات و امکانات لازم در این پایانه صحبت کردم، رئیس بنیاد مستضعفان تاکید داشت که هرچه نیاز است را اعلام کنید تا پیش از ورود زائران در این پایانه فراهم کنیم.

بازدید جلال زاده از پایانه تمرچین

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: روز دوشنبه (۱۴ شهریور ماه) اولین کاروان اربعین حسینی از مرز تمرچین به سمت عراق عبور می‌کند و مدیران استان و شهر استقبالی را از اولین زائران حسینی انجام خواهند داد.

انتهای پیام

کد خبر 8583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =