کد خبر 8588
۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

رحیمی:

در نحوه بکارگیری و دایره افراد استفاده‌کننده از سلاح اصلاحاتی ایجاد خواهد شد

در نحوه بکارگیری و دایره افراد استفاده‌کننده از سلاح اصلاحاتی ایجاد خواهد شد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: طرح اصلاح قانون استفاده سلاح توسط نیروهای مسلح در این کمیسیون بررسی و نقطه‌ نظرات کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس، سایر نمایندگان و اعضای کمسیون امنیت ملی در طرح اعمال شده است.

به گزارش نمایندگان ما، جلیل رحیمی جهان‌آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت بررسی طرح اصلاح قانون استفاده از سلاح توسط نیروهای مسلح و ضابطان قضایی، گفت: این طرح در کمیسیون امنیت ملی بررسی  و نقطه‌ نظرات و نکات کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس، سایر نمایندگان و اعضای کمسیون امنیت ملی در طرح اعمال شده است.

وی افزود: براساس طرح مذکور در قانون بکارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح در خصوص نحوه بکارگیری و دایره افرادی که می‌توانند  استفاده کنند اصلاحاتی ایجاد خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: به طور مثال پیش از این دست ماموران برای استفاده از سلاح در مقابله با اشرار، زورگیران و سارقان مسلح محدود شده بود و مامور در معرض آسیب قرار می‌گرفت؛ یا بعضی افراد مانند محیط‌بانان، اشخاص امنیتی و سیاسی که بنابر قانون سلاح در اختیارشان بود تعیین تکلیف نشده بودند که آیا این افراد می‌توانند برای دفاع از خودشان از اسلحه استفاده کنندو یا اینکه تحت چه شرایطی می‌توانند از آن استفاده کنند؟

رحیمی ‌جهان‌آبادی اضافه کرد: موضوع دیگر بحث استفاده از سلاح در ایست و بازرسی‌های و در شرایط و عبورهای مرزی بود که این موارد نیز در این طرح اصلاح شد و تغییراتی در آن به وجود آمده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، اظهار کرد: بررسی طرح اصلاح قانون بکارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح و ضابطان قضایی در کمسیون به اتمام رسیده و احتمالا این طرح جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است.

انتهای پیام

کد خبر 8588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =