کد خبر 8608
۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

جوکار:

طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس نهایتا تا یک ماه آینده در دستور کار صحن قرار می گیرد

طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس نهایتا تا یک ماه آینده در دستور کار صحن قرار می گیرد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس نهایتا تا یک ماه آینده و قبل از بررسی قانون بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت تا بررسی شود.

به گزارش نمایندگان ما، محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اهمیت اصلاح قانون انتخابات، گفت: دولت دوازدهم لایحه جامع انتخابات را تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد اما دولت سیزدهم وقتی روی کار آمد آن را پس گرفت تا اصلاحاتی را انجام دهد؛ تاکنون نیز لایحه جدیدی توسط دولت به مجلس ارائه نشده است.

وی با اشاره به اینکه دولت قبل لایحه جامع انتخابات را بعد از اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری ارائه کرد، اظهار کرد: بنابراین با توجه به اینکه اصلاح قانون انجام شده بود، دیگر جایی نداشت که لایحه جامع را بپذیریم.

نماینده یزد در مجلس با اشاره به اینکه اگر لایحه مذکور در دستورکار کمیسیون قرار می گرفت، بررسی آن نیز وقت زیادی را می طلبید، ادامه داد: همچنین باید یادآور شد دولت ها نگاه متفاوتی به مقوله انتخابات و میزان مشارکت مردم دارند؛ لذا همه شرایط در نظر گرفته شد و نهایتا وقتی دولت تغییر کرد، آنها عنوان کردند اصلاحات لازم را انجام و لایحه را ارائه می کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اصلاح دو انتخابات دیگر نیز در دستور کار کمیسیون قرار داشت، افزود: بنابراین در خصوص بررسی لایحه یاد شده عاقبت اندیشی شد.

جوکار تصریح کرد: باید اذعان کرد اعتقاد بر این است بین سه انتخابات مجلس، شورای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری در شرایط حقوقی، اختصاصی، نحوه برگزاری و رسیدگی به صلاحیت داوطلبان کلی تفاوت وجود دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه هم اکنون بحث اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی و شهر روستا در دستور کار کمیسیون بوده و در حال نهایی شدن است و همچنین اصلاح قانون انتخابات مجلس نیز مبتنی بر سیاست های کلی انتخابات ابلاغی رهبر انقلاب در حال انجام شدن است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به اینکه فرصت نیست، طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس نهایتا تا یک ماه آینده و قبل از بررسی قانون بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت تا بررسی شود.

انتهای پیام

کد خبر 8608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =