کد خبر 8849
۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

در نشست علنی امروز؛

با تحقیق و تفحص از عملکرد جهاد کشاورزی گلستان موافقت نشد

با تحقیق و تفحص از عملکرد جهاد کشاورزی گلستان موافقت نشد

نمایندگان مجلس پس از استماع نظرات درخواست‌کنندگان تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰، با اجرای این تحقیق و تفحص موافقت نکردند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۲۹ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان (از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰) با انجام این تحقیق و تفحص با ۱۰۲ رأی موافق، ۴۷ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت نکردند.

ذبیح الله اعظمی ساردوئی سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در تشریح روند رسیدگی به این تقاضا در کمیسیون گفت: از موضوعات مهمی که باعث این تقاضا از سوی نمایندگان مجلس شد، توزیع اعتبارات درباره منابع آب و خاک، بررسی تأییدیه پروژه‌های شرکت‌های مشابه، بررسی مناقصه‌ها، هدررفت بیت‌المال، چگونگی تقسیم بذر گندم، عدم نظارت بر تأمین آب و اراضی شیب‌دار، دریافت یارانه غیرمجاز و موضوع سوخت بوده است.

نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در مجلس در ادامه با بیان اینکه استان گلستان یکی از مهمترین استان های کشاورزی کشور است که در تأمین مواد غذایی نقش اساسی دارد، عنوان کرد: گلستان جزء معدود استان‌هایی است که دانشگاه تخصصی کشاورزی دارد و ۵۰ درصد مردم آن در حوزه کشاورزی فعالیت دارند اما مشکلات عدیده باعث درخواست بررسی تحقیق و تفحص از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ از سازمان جهاد کشاورزی این استان شده است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات این استان در حوزه کشاورزی بیان داشت: جاده‌های بین مزارع هنوز شرایط نامساعدی دارد و سوخت ماشین آلات کشاورزی قاچاق می‌شود، از سوی دیگر سازمان جهاد کشاورزی این استان به طرح الگوی کشت توجهی نکرده و با وجود کمبود آب، به سیستم‌های آبیاری نیز توجه نشده و طرح‌های گلخانه‌ای نیز تحقق نشده است. همچنین سمپاشی بی‌رویه و استفاده از سموم بی‌کیفیت از دیگر مسائلی است که باعث درخواست این تحقیق و تفحص شده است.

انتهای پیام

کد خبر 8849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =