کد خبر 8858
۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱

رحیمی:

وزیر کشور موضوع مهسا امینی را روشنگری کند/ نباید به بهانه سواستفاده دشمن ما هم سکوت کنیم

وزیر کشور موضوع مهسا امینی را روشنگری کند/ نباید به بهانه سواستفاده دشمن ما هم سکوت کنیم

نماینده مردم سقز در مجلس تاکید کرد: آقای رئیس جمهور حادثه تلخی اتفاق افتاده و در آن شکی نیست و نباید به بهانه سوء استفاده دشمن ما هم سکوت کنیم.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در نطق میان دستور خود گفت: عرض تسلیت و مراتب همدردی خود را از این تربیون خدمت خانواده محترم امینی و همه مردم کردستان و خانواده های جانباختگان حوادث اخیر را اعلام می کنم. از ابراز همدردی و همراهی رئیس جمهور محترم، مسئولین استانی و کشوری برای همدردی و عرض تسلیت به این خانواده داغ دیده تشکر می کنم و انتظار داریم شخص وزیر کشور برای عرض تسلیت و تسلی خاطر این خانواده و آرامش شهرستان در میان این خانواده حضور پیدا می کرد.

وی ادامه داد: من بهزاد رحیمی به عنوان نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی امروز با تمام وجود از رفتارهای قهری گشت ارشاد که حرمت زنان را در جامعه اسلامی می شکند و از بین می برد احساس نگرانی و اعتراض دارم. هر چند زحمات نیروی انتظامی در برقراری امنیت و نظم و حفظ تمامیت ارضی کشور قابل انکار نیست و قدردان هستیم ولی عملکرد و موضع گیری این نهاد در این واقعه قابل قبول نیست و اطلاع رسانی های قطره ای و دیر هنگامی انجام شده است.

نماینده مردم سقز در مجلس اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند مردم کردستان بر گردن مردم و نظام حق بسیاری دارند و هر خدمت در این خطه عجر و پاداش دو برابر دارد. زنان کرد نماد و نشانه عفت و صلابت و سخت کوشی هستند. مهسا امینی مهمانی عزیز از دیار کردستان می خواست چند روزی را در قلب تهران مهمان شما در پل طبیعت باشد و زیبای های کشور را ببیند اما قربانی تشکیلاتی به نام گشت ارشاد شد و جانش را تسلیم رعب و وحشت آنان کرد که همیشه برای زنان ما استرس آفرین بودند.

این نماینده مجلس مطرح کرد: ما کردها زنان را آفریننده و زندگی بخش می دانیم، زنان و دختران کرامت دارند، حرمت و کرامت انسانی آنها را حفظ کنید این زنان و دخترانی که امروز از ما احساس خشم و تنفر دارند با چه ذهن و اندیشه ای در این جامعه زندگی کنند؟

رحیمی گفت: آقای رئیس جمهور ۴۳ سال از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی می گذرد، همیشه مدعی بودند مشکل فرهنگی وجود دارد. آیا هنوز به این باور نرسیده اید که فرهنگ با پلیس و ارعاب و تهدید حل نمی شود؟ مشکل فرهنگی در ۴۳ سال عمر نظام ۱۲ سال مدرسه و چند سال دانشگاه نتواسته ایم نهادینه کنیم بعد می خواهیم با زور و تهدید دختران را هدایت کنیم و با برگزاری کلاس یکساعت توسط گشت ارشاد با فرهنگشان کنیم پس آموزش و فرهنگ را به پلیس واگذار کنید تا به روش خود عمل کنند و کم کاری دستگاه های متولی را خودشان جبران کنند.

نماینده سقز تاکید کرد: به خاطر چند تار موی خانم جوان، پلیس مرد ناموس مردم را بغل می کند تا به ماشین گشت ارشاد ببرد، وزیر کشور اگر دیروز از مرگ کولبران، تصادف جاده، فقر و اعتیاد گله مند بودیم و فریاد می زدیم امروز باید گشت ارشاد به آن اضافه کنیم هنوز شما جواب و علت کشتار کولبران با توجه دستور مقام معظم رهبری در برخورد با آنان را نداده اید.

رحیمی گفت: آقای رئیس جمهور حادثه تلخی اتفاق افتاده و در آن شکی نیست و نباید به بهانه سوء استفاده دشمن ما هم سکوت کنیم واضح است که با طراحی پیچیده رو به رو هستیم و اگر درست و منطقی با قضایا برخورد نکنیم به حق مطلب جفا می شود و از اصل موضوع و چرایی فوت مهسا دور می شویم لذا به عنوان خواست عمومی مردم از ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی گشت ارشاد و قانونی که کرامت انسانی را زیر پا می گذارد باید بازنگری کنیم و جامعه را بیشتر درک کنیم.

این نماینده مجلس بیان کرد: رئیس جمهور و نمایندگان مجلس و همه نهادهای حکومتی و حاکمیتی صدای مردم را بشنویم و جامعه و مردم کف خیابان را از خودمان نا امید نکنیم و کرامت آنها را حفظ کنیم مردم به خاطر سیاست های فعلی زیر بار تورم، بیکاری و اجاره مسکن کمر شکسته اند از وزیر کشور انتظار دارم بدون فوت وقت نسبت به روشنگری ابعاد قضیه شفاف سازی کند و بیش از این سکوت و توجیه یک طرفه نکند تا بیش از این مورد بهره برداری رسانه ها قرار نگیرد زیرا طوری طراحی کرده که کلید آشوب های پیش رو کشور زنان باشند و باید هوشیار باشیم.

انتهای پیام

کد خبر 8858

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =