کد خبر 8896
۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶

کرمی:

نمایندگان باید پاسخگوی بدعهدی های برخی مسئولان باشند

نمایندگان باید پاسخگوی بدعهدی های برخی مسئولان باشند

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس گفت: یکی از مسائل بدعهدی ها از برخی مسئولان است به استناد قول هایی که می دهند و دستور کتبی صادر می کنند به مردم قول می دهیم اما با گذشت ۶ ماه تا یکسال می گذرد و اقدامی صورت نمی گیرد، نمایندگان باید پاسخگوی این بدعهدی ها باشند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، غلامحسین کرمی نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۳۰ شهریور)  در نطق میان دستور گفت: از حضور گسترده، میلیونی، پرشور و توام با شعور مردم مسلمان، امت قهرمان، آزاد اندیشان و آزادمردان به ویژه ملت شهید پرور ایران در راهپیمایی اربعین حسینی تشکر و قدردانی کنم و ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و تبریک به همه ملت رزمنده و ایثارگر، آغاز سال تحصیلی را خدمت دانش آموزان، فرهنگیان تبریک می گویم. از دکتر قالیباف و تعدادی از همکاران خوبمان که به استان بوشهرتشریف آوردند و سفر پر خیر و برکتی به ویژه سفری که به شهرستان دشتی و تنگستان داشتند تشکر می کنم.

وی ادامه داد: در ارتباط با مسائل کلی به ویژه بحثی که امروز در سطح جامع مطرح است باید مطالبی عرض کنم، به خانواده خانم امینی تسلیت عرض می کنم و از مسئولین ذی ربط می خواهم هر چه سریع تر موضوع را بررسی و به صورت شفاف اطلاع رسانی کنند اما مهم جریانی است که پشت این موضوع قرار گرفته است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس بیان کرد: از همکاران و مردم شریف ایران اسلامی به ویژه از جوانان غیور و با بصیرت این است که متوجه جریان پشت پرده باشند، ببینید بوق تبلیغاتی چه کسانی پشت این موضوع قرار گرفته است باید دید خیمه گاه و اردوگاه آمریکای جنایتکار، منافقین، کوردلان، سلطنت طلبان منحوس و هر چه ضد انقلاب است، کجا قرار گرفته و بوق را به چه سمتی گرفته اند الان اصل دین و نظام را هدف قرار داده اند.

این نماینده مجلس مطرح کرد: نادیده گرفتن زحمات نیروی انتظامی ظلم به جامعه است، کسانی که پشت قضیه هستند و اشک تمساح می ریزند زمانی که عزیزی در مرز به شهادت می رسد صدایی از آنها در نمی آید مرزبانان از مرز و شرف ما پاسداری می کنند جلوی قاچاقچیان را می گیرند با اشرار درگیر می شوند، کجا هستند که از این شهدا دفاع کنند.

وی خطاب به دولت گفت: ضمن تشکر خدمات دولتمردان به ویژه ریاست جمهور و برای تلاش های شبانه روزی که دارند و اقداماتی که برای رفع مشکلات انجام می شود به دو مورد باید اشاره کنم که به کل کشور مربوط می شود. یکی از مسائل بدعهدی ها از برخی مسئولان است به استناد قول هایی که می دهند و دستور کتبی صادر می کنند به مردم قول می دهیم اما با گذشت ۶ ماه تا یکسال می گذرد و اقدامی صورت نمی گیرد، نمایندگان باید پاسخگوی این بدعهدی ها باشند.

کرمی اظهار داشت: یک سال قبل قرار بود به کشاورزان خسارت پرداخت شود، بخش عمده ای از راه های روستایی باقی مانده است، بیمارستان های حوزها انتخابیه همچنان دچار مشکل هستند، مدارس، اماکن ورزشی کماکان همان وضعیت را دارند. رئیس جمهور با سفر به استان قول داد که سامانه مرزنشینی و تجارت مرزی به سرانجام برسد که هنوز اتفاق نیافتاده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: نسبت به حقابه نفت داران اعتراض کردیم قرار بود بررسی شود اما حقابه ای ندادند اما تعرفه را دو برابر کردند. راه آهن بوشهر به شیراز اندرخم یک کوچه است، بحث استفاده از ۵۰ درصد نیروهای بومی همچنان لاینحل مانده و در سطح استان دچار مشکل هستیم بنابراین نیاز است به شکل جدی پیگیری شود و به قول ها دقت شود.

رییس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس گفت: اعمال سلیقه ای ماده ۲۳ در سازمان مدیریت برنامه ریزی است، متاسفانه  ماده ۲۳ هم بهانه ای برای انجام ندادن کارها شده و هم مانع عمده ایجاد کرده است، می خواهند پروژه ای را اجرا نکنند به این ماده استناد می کنند اما دستگاه ذی ربط اعتقاد دارد ایرادی برای اجرا وجود ندارد. ۴ طرح جاده ای در حوزه انتخابیه داریم که ردیف بودجه و مصوبه قانونی دارد با وجود ابلاغ به دولت و نامه سازمان مدیریت برنامه ریزی استان را هم دارد که نیازی به ماده ۲۳ ندارد اما هنوز بهانه می گیرند که باید ماده ۲۳ اعمال شود، قرار بود این ماده کارهای را نظم ببخشید یا بهانه ای باشد برای انجام ندادن کارها، دولت به این مسائل در کنار سایر اقدامات مثبت به طور جدی رسیدگی کند تا بخش عمده مشکل مردم رفع شود.

انتهای پیام

کد خبر 8896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =