کد خبر 8897
۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

حسینی در نطق میان دستور:

مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون کنکور خلاف اصول ۷۱ و ۷۳ قانون اساسی است

مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون کنکور خلاف اصول ۷۱ و ۷۳ قانون اساسی است

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون کنکور که در ۱۵ تیرماه امسال توسط رییس جمهور ابلاغ شده است خلاف اصول ۷۱ و ۷۳ قانون اساسی است، خواستار ورود مجلس به این موضوع شد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، سیدالبرز حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز(چهارشنبه ۳۰ شهریورماه)  در نطق میان دستور خود ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس، گفت: از تمام عوامل درون کشور و کشور عراق که در برگزاری مراسم پرشکوه راهپیمایی معنوی اربعین، مقدمات را برای زوار فراهم کردند، صمیمانه قدردانم و تشکر می‌کنم.

وی خطاب به نمایندگان مجلس، ادامه داد: موضوعی را مطرح می‌کنم که نیاز است در این خصوص یک مداقه‌ای شود که مجلس وظیفه اصلی خود را انجام داده باشد، در هیاهوی کلیه اتفاقاتی که این روزها در کشور و بیرون مرزها اتفاق می‌افتد موضوعی در کشور مصوب شد و در حال اجرا و ابلاغ شد که بخشی از سرنوشت دانش‌آموزان و نیروی کار متخصص آتی کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد بدون توجه به اینکه مراجع ذیصلاحی در این خصوص اظهارنظری کرده باشند.        

نماینده مردم خدابنده در مجلس تصریح کرد: الان یکی از مشکلات کشور این است که مراجع متعددی در امر قانونگذاری مشارکت دارند لذا اخیرا شاهد هستیم که اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ ۱۵ تیر ۱۴۰۰ موضوعی را تحت عنوان سیاست‌ها و ضوابط متقضایان ورود به آموزش عالی یعنی کنکور را مطرح کردند که ۶ مورد از ۹ مورد این بحث را مصوب کردند و با یک شتاب توجیه ناپذیری در ۱۵ تیرماه امسال توسط رییس جمهور محترم ابلاغ شد.

حسینی خاطرنشان کرد: در بحث کنکور این مصوبه به زعم اینکه باید در این مکان مورد بحث قرار گیرد از دو منظر که بارها در خصوص حوزه قانونگذاری تاکید شده مورد مداقه و تاکید است و ۲ اشکال دارد اول از حیث خلاف قانون بودن آن است، اگر قرار باشد این قضیه ادامه پیدا کند اصول ۷۱ و ۷۳ قانون اساسی زیر پا می‌ماند و وظیفه مجلس در این حوزه چه خواهد بود؟

وی افزود: مطب بعدی اینکه این موضوع خلاف عدالت است و از حیث خلاف عدالت بودن آن موارد متعددی وجود دارد، من وارد جزییات مضامین نمی‌شوم و همکاران حتما در جریان هستند ولی چه اتفاقی خواهد افتاد، اولا از ۹ مورد ۲ مورد اساسی این موضوع مورد بحث قرار نگرفته است یکی ساماندهی سهمیه‌های رنگارنگ و دوم مبارزه با مفسده‌های موجود در فضای آموزشی به ویژه در صدا و سیما کاملا روشن است لذا در این خصوص نیاز است مواردی که مغمول مانده است مورد بحث قرار گیرد.

حسینی عنوان کرد: من سوالم از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی این است کدام کار کارشناسی صورت گرفته با وجود اینکه آموزش و پرورش و نهاد آموزش عالی مخالف این موضوع هستند و مردم نگران هستند، آورده علمی این طرح چیست؟ مکانیزم اجرای آن چگونه است؟ آیا پیامدهای منفی آن و پیامدهای منافع احتمالی پنهان در این حوزه مورد بررسی قرار گرفته است؟ چه اتفاقی برای رشته‌های پُرمتقاضی خواهد افتاد؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: ببنید آمارها چه نتیجه‌ای را نشان می‌دهند، سوابق تحصیلی که در این حوزه تاثیر مستقیم در نظر گرفته‌اند تقریبا ایرادات آماری و ریاضی دارد و این مصوبه مردم را در عسر و حرج قرار می‌دهد و فشار مالی بر خانواده‌ها تحمیل می‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مهم‌ترین بخش این مصوبه واپس گرایانه است و باعث بی‌توجهی دانش‌آموزان به حوزه دروس فرهنگ محور می‌شود و واقعا نیاز است این حوزه در داخل مجلس مورد مداقه قرار گیرد. من خواهشم این است مجلس بابت این موضوع عکس‌العمل نشان دهد.

انتهای پیام

کد خبر 8897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فاطمه IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    0 0
    آقای حسینی اولا آموزش پرورش موافقه و بارها اعلام کرده این موافقت رو ثانیا در جریان باشید سهم استان‌های محروم مثل سیستان بلوچستان از معدل،۳ برابر رتبه های زیر ۳۰۰۰ هست و این به نفع اقشار محروم و متوسط جامعه است