کد خبر 9163
۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴

باقری در نطق میان دستور:

بعد از ده‌ها سال نهادهای مختلف امر حجاب نتوانستند این امر فطری را شکوفا کنند/ باید از زور و تهدید پرهیز کنیم

بعد از ده‌ها سال نهادهای مختلف امر حجاب نتوانستند این امر فطری را شکوفا کنند/ باید از زور و تهدید پرهیز کنیم

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: زمانی که بعد از ده‌ها سال نهادهای مختلف امر حجاب نتوانستند این امر فطری را شکوفا کنند باید از زور و تهدید پرهیز کنیم و در روش‌ها و برخوردهای خود تجدید نظری صورت پذیرد، حجاب امری فطری است که با زور و تهدید راه به جایی نخواهیم برد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، محمد باقری نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(سه شنبه، ۱۹ مهر ماه) و در نطق میان دستور خود با درود و سلام خدمت ملت شریف ایران و تبریک میلاد پیامبر(ص) گفت: صحبت‌های مقام معظم رهبری در دانشگاه  افسری امام حسن مجتبی(ع) تحلیل جامع و عمیقی از اتفاقات اخیر بود. ضمن حمایت قاطع و در دستور قرار دادن فرمایشات ایشان پیشنهاداتی برای برون رفت از شرایط فعلی در مورد وضعیت کنونی برای تمام دلسوزان انقلاب عنوان می‌کنم.

وی ادامه داد: برخی از مسئولان دولتی و نخبگان سیاسی در اظهار نظرها عجولانه رفتار کردند و گاها اشتباه کردند که لازم است تمام دلسوزان انقلاب طبق فرمایش مقام معظم رهبری جبران کنند و از سوی دیگر حجاب یک امر فطری و دینی برای زنان است و امور فطری فقط با تدوین دقیق عقلی می‌تواند مورد قبول جامعه قرار بگیرد، زمانی که بعد از ده‌ها سال نهادهای مختلف امر حجاب نتوانستند این امر فطری را شکوفا کنند باید از زور و تهدید پرهیز کنیم و در روش‌ها و برخوردهای خود تجدید نظری صورت پذیرد، در غیر اینصورت حجاب امری فطری است که با زور و تهدید راه به جایی نخواهیم برد.

نماینده مردم بناب در مجلس گفت: حجاب یک امر نسبی نیست اما برخی از افراد حجاب را امری نسبی تلقی می‌کنند زمانی که مقام معظم رهبری بانوانی که به حجاب کاملی ندارند اما به نظام معتقد هستند وارد دایره مخالف نمی‌کنند این چه روشی است که برخی به نام گشت ارشاد دارند و موجب لجبازی جوانان می‌شوند.

این نماینده مجلس مطرح کرد: زمانی که سردار دلها حاج قاسم سلیمانی دو دستگی محجبه و بدحجابی را امری ناشایست قلمداد می‌کند و حتی دختر بی حجاب را فرزند خطاب می‌کند چرا با این رفتارهای سلبی موجب تحمیل هزینه به نظام می شوند هیچ منطقی برای حمایت از نظام نداریم که این گروه حجاب را کنار بگذارد و توسل به زور را جایگزین کند.

باقری تاکید کرد: زمانی که هواپیمای اوکراینی سقوط کرد، سردار رشید اسلام حاجی زاده  از آبروی خود برای حفظ اسلام گذشت و با عذر خواهی به موقع فرصت را از دشمنان انقلاب گرفت و وعده دادند با عوامل این اتفاق برخورد خواهند کرد. ای کاش برخی از مسئولان از اتفاقات اخیرپیش امده معذرت خواهی می‌کردند و نمی‌گذاشتند دشمنان از فرصت سوء استفاده کنند؛ امروز دشمنان انقلاب می‌خواهند از هر سوراخی نفوذ کنند.

نماینده  مردم بناب در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر گفتگوی ملی برای یافتن راه های ملی، جهت برطرف کردن مشکلات کشور ضروری بنظر می‌رسد، لذا دلسوزان انقلاب، نه مدعیان انقلاب باید از آبروی خود برای شکل گیری این گفتگو هزینه کنند و اجازه ندهند بیش از این نخبگان از قطار انقلاب جدا شوند، در غیر این صورت تک صدایی و انحصار در جامعه محکوم به شکست است.

باقری خطاب به نمایندگان ملت تاکید کرد: مردم ایران عزیز هر روز فقیر تر می‌شوند که دلیل آن وجود تفکرات مخالف سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد خصوصی سازی، اجرای اصل ۴۴، خروج سرمایه گذاران از کشور و بالطبع عدم سرمایه گذاری در یک دهه گذشته می باشد، لذا سرمایه گذاری برای حل مشکل بیکاری و افزایش ثروت آحاد مردم  و ایجاد رضایتمندی عمومی، راهکار اساسی برای برون رفت از وضعیت فعلی می باشد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: با حکمرانی موجود و دخالت‌های بی مورد  مجلس و دولت در  بخش خصوصی، سرمایه گذاری بعید بنظر می‌رسد، لذا پیشنهاد می‌کنم؛ ضمن حل تنش‌های بین المللی و در داخل کشور تحقیق و تفحص‌های بی مورد را در مورد بخش خصوصی متوقف کنیم، تا بخش خصوصی بتواند با آرامش در کشور سرمایه گذاری کند، در غیر این صورت بدون سرمایه گذاری در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و سیاسی، نارضایتی‌ها برطرف نخواهد شد و در آینده نارضایتی های شدیدی را شاهد خواهیم بود.

وی خطاب به رییس جمهور  یادآور شد:  ظاهرا تا این لحظه  یک ریال برای احیای دریاچه ارومیه تخصیص داده نشده است، بنده چندین بار از این تریبون  و در نامه‌های مختلف هشدار دادم که خشک شدن و طوفان ریزگردها، نابودی آذربایجان به خصوص شهرستانی مثل  بناب را درپی خواهد داشت، لذا علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد.

باقری خطاب به نمایندگان مجلس گفت: اکثر شما بزرگواران با سازمان اوقاف درگیر هستید، متاسفانه این سازمان ترمز توسعه در کشور شده است، لازم است هر چه سریعتر در مورد مدعیان اوقافی بودن برخی از  زمین های مردم تدبیر اساسی انجام شود، توسعه شهر هوشمه قربانی مدعیان اوقافی بودن این شهر را هم شامل شده است.

نماینده مردم بناب خطاب به وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد:تعرفه گذاری بر محصولات کشاورزی بخصوص پیاز خیانت است، قبل از اجرایی شدن الگوی کشت، تعرفه گذاری را متوقف کنید، عشایر که ذخایر انقلاب هستند کمر این قشر را شکسته است، دستور دهید با این قشر مظلوم مدارا کنند.

وی با اشاره به کمبود آب شرب در شهرستان بناب و خطاب به  وزیر نیرو یادآور شد:کمبود آب شرب در شهرستان بناب به حد بحران رسیده است، قبل از اینکه آب شرب بناب و استان آذربایجان شرقی مثل آب همدان نشده تدبیری بیندیشید، در غیر این صورت در آینده نه چندان دور، روستاهای بناب و شهرهای دیگر با مشکل جدی آب مواجه خواهند شد.

باقری در پایان خاطرنشان کرد: در مورد وزارت کار و وزیری که ریاست محترم جمهور باید معرفی کنند، باید اشاره کنم که مشکل اساسی کشور در وزارتخانه‌ها، اکثرا ناکارآمدی و کمبود نیروهای توانمند است،لذا وزیری که قرار است به مجلس معرفی شود، باید شخصی باشد که حداقل در دولت های پیشین معاون وزیر بوده تا ما بتوانیم از توانمندی ایشان مطمئن باشیم، اگر فقط یک نیروی علمی بدون رزومه کاری قوی معرفی شود، این وزارتخانه با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام

کد خبر 9163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =