کد خبر 9175
۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳

پاک فطرت:

دستگاه‌های فرهنگی خودمختار عمل می‌کنند و به هیچکس پاسخگو نیستند

دستگاه‌های فرهنگی خودمختار عمل می‌کنند و به هیچکس پاسخگو نیستند

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های فرهنگی کشور به ویژه صداوسیما، گفت: متأسفانه دستگاه‌های فرهنگی خودمختار عمل می‌کنند و به هیچکس پاسخگو نیستند و صداوسیما به سمت تک قطبی کردن جامعه حرکت می‌کند.

به گزارش نمایندگان ما، علیرضا پاک فطرت عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت ایجاد و توسعه کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها برای شنیدن نظرات و انتقادات دانشجویان، گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی پیش از آنکه ضرورت داشته باشد در دانشگاه‌ها برپا شود، باید در صداوسیما وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه صداوسیما خصوصی نبوده بلکه رسانه ملی است، گفت: چرا صداوسیما کشور را به سمت یک قطبی کردن پیش می‌برد و در میز گردها فقط از افرادی گزینشی برای تعریف از یک قطب جامعه دعوت می‌شوند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با یادآوری اینکه جامعه ایران یک جامعه ۸۵ میلیون نفری است لذا نباید در مباحث فرهنگی و اجتماعی تک قطبی عمل کرد، افزود: معتقدم در بحث مسائل نظامی و امنیتی یا حتی سیاست خارجی که منافع ملی دخیل است یک فرد باید حرف آخر را بزند اما در مسائل فرهنگی و اجتماعی باید گروه‌های مختلف اظهار نظر کرده و خود را تخلیه کنند و مسئولان تصمیم‌گیر نیز به صحت‌های آنان گوش فرا دهند.

پاک فطرت ادامه داد:رسانه ملی باید شبکه‌های ویژه‌ای مختص مسائل فرهنگی، اجتماعی و آموزشی داشته باشد چراکه امروز رسانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و ما این عرصه را رها کرده‌ایم.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با انتقاد از اینکه یکی از مشکلات اصلی امروز ما در حوزه فرهنگ این است که دستگاه‌های فرهنگی به هیچکس پاسخگو نیستند و خودمختار عمل می‌کنند، گفت: راندمان دستگاه‌های فرهنگی در کشور نیز بسیار پایین است و افراد متفکر نیز در این دستگاه‌ها کمتر پیدا می‌شود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر یک تلویزیون بیگانه در یک برنامه نیم ساعته جامعه و جوانان را تحریک می‌کند اما ساعت‌ها برنامه تلویزیونی صداوسیما هیچ هیجانی بین جوانان ایجاد نمی‌کند، این نشان می‌دهد که مغزهای متفکر فرهنگی در این رسانه کمتر استخدام شدند.

پاک فطرت درباره دانشگاه‌ها نیز گفت: کرسی‌های آزاداندیشی به ویژه در رشته‌های علوم انسانی باید برپا شود تا دانشجویان بتوانند در یک فضای آزاد به بحث بپردازند، بسیاری از مباحثه‌ها موجب نزدیکی افکار به یکدیگر می‌شود. اگر این رویه‌ها پیش گرفته نشود، ضد انقلاب از این خلأ سوءاستفاده می‌کند و بهره خواهد برد.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: در این شرایط آتش بیار معرکه افرادی هستند که در ظاهر انقلابی تر از انقلابیون هستند، اگر فقط به صحبت‌های سردار سلیمانی جامه عمل بپوشانیم بسیاری از مسائل کشور حل خواهد شد. سردار شهید سلیمانی تأکید داشت هنر این نیست که دو فرد حزب اللهی باهم دوست باشند، بلکه هنر این است که فرد حزب اللهی بتواند فردی که دینش ضعیف تر است، را جذب کند.

وی افزود: از سوی دیگر سردار سلیمانی عنوان می‌کرد همه دخترانی که شما امروز در خیابان می‌بینید دختران من هستند، این سخن، حرف بزرگی است. چه کسی این حرف را می‌زند؟ ضد انقلاب می‌دانست باید چه کسی را شهید کند، اما ما امروز بسیار تند رفتار می‌کنیم و برخی افراد در کشور وجود دارند که با حرکات و رفتارشان دائم ضد انقلاب می‌تراشند در حالیکه ما باید جذب کننده باشیم.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: اگر ما جوانان را جذب نکنیم، کسانی دیگری آنان را جذب می‌کنند، وقتی پیامبر(ص) پیامبر مهربانی‌ها است شما که خود را مسلمان می‌دانید چطور به خود اجازه می‌دهید طوری رفتار کنید که نیروی انتظامی را با کمترین حقوق بدنام ‌کنید. لذا این آقایان باید در رفتار خود تجدید نظر کنند.

انتهای پیام

کد خبر 9175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =