کد خبر 9214
۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱

نوری در حاشیه مجمع اتحادیه بین المجالس جهانی:

کمیته ای پارلمانی برای مقابله با ریزگردها در اتحادیه بین المجالس تشکیل شود

کمیته ای پارلمانی برای مقابله با ریزگردها در اتحادیه بین المجالس تشکیل شود

نماینده مجلس در کمیته دائمی توسعه پایدار مجمع اتحادیه بین المجالس پیشنهاد تشکیل کمیته ای پارلمانی برای مقابله با ریزگردها، بیابان زدایی در اتحادیه بین‌المجالس و در سطح کشورهای آسیا و اقیانوسیه را مطرح کرد.

به گزارش نمایندگان ما، غلامرضا نوری قزلجه به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه۲۰ مهرماه) در کمیته دائمی توسعه پایدار در حاشیه یکصد و چهل و پنجمین مجمع اتحادیه بین المجالس جهانی که در شهر کیگالی در حال برگزاری است حضور یافت.

کمیته توسعه پایدار با موضوع تلاش پارلمان ها برای دستیابی به موازنه منفی کربن در جنگل ها، وارد بحث و گفتگو با شرکت کنندگان شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی ایران ضمن تاکید بر لزوم پایبندی همه کشورها در مقابله با تغییر اقلیم و حفظ و توسعه جنگل ها در مسیر تغییر اقلیم، بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران در دهه های اخیر همواره حامی تلاش‌های بین‌المللی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و سازگاری با آثار تغییرات آب و هوا، بر اساس «مسئولیت مشترک اما متفاوت کشورها»  بوده و علیرغم موانع مختلفی چون تحریم های ناعادلانه و جنگ تحمیلی، در چهار دهه اخیر برنامه های مفصلی را در حوزه توسعه پایدار اجرا کرده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه افزود: علی رغم تمایل به حرکت به سوی اقتصاد کم کربن و دستیابی به اهداف مربوطه، مشارکت در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای منوط به رفع محدودیت‌های اقتصادی، تکنولوژیکی و مالی جاری و به ویژه تحریم‌های ناعادلانه‌ای که از چند دهه قبل علیه کشور شکل گرفته، است.

در پایان، نوری قزلجه به مسئله مهم کنترل پدیده ریزگردها اشاره داشت و گفت: کشورهای درگیر با ریزگردها لازم است برای کمک به نسل‌های آینده و حفاظت از محیط ‌زیست و برای زندگی توام با توسعه پایدار در کنترل پدیده ریزگردها که ایران و کشورهای همسایه سال‌ها است با آن مواجه هستند، تلاش کنند. در همین راستا مایلم پیشنهاد تشکیل کمیته ای پارلمانی برای مقابله با ریزگردها، بیابان زدایی در اتحادیه بین‌المجالس و در سطح کشورهای آسیا و اقیانوسیه را مطرح کنم.

انتهای پیام

کد خبر 9214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =