کد خبر 9236
۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴

نادری در اجلاس بین المجالس جهانی:

برخی کشورهای دست نشانده منطقه موجب وخیم‌تر شدن بحران یمن شده‌اند

برخی کشورهای دست نشانده منطقه موجب وخیم‌تر شدن بحران یمن شده‌اند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در یکصد و چهل و پنجمین مجمع اتحادیه بین‌المجالس جهانی گفت: برخی کشورهای دست نشانده منطقه با اطلاع از قدرت وتوی اربابان خود در شورای امنیت سازمان ملل موجب وخیم‌تر شدن بحران یمن شده‌اند.

به گزارش نمایندگان ما، احمد نادری عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در اجلاس بین المجالس جهانی خواستار تشکیل کمیسیون مستقل حقیقت یاب برای بررسی نقض حقوق زنان و کودکان فلسطینی شد.

وی به  اتحادیه بین المجالس جهانی که در کیگالی جریان دارد در کمیته صلح و امنیت پایدار این اتحادیه با اشاره به اصول حقوق بشر دوستانه بین المللی گفت : کنوانسیون چهارم ١٩۴٩ ژنو در خصوص حقوق غیر نظامیان در جنگ های مسلحانه به صراحت اقدامات چند دهه اخیر رژیم صهیونسیتی در کشتار زنان و کودکان فلسطینی و به مخاطره افکندن صلح و امنیت و ثبات در منطقه غرب آسیا(خاورمیانه) را محکوم می کند.

 عضو هیأت اعزامی از مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت یمن نیز تصریح کرد: برخی کشورهای دست نشانده منطقه با اطلاع از قدرت وتوی اربابان خود در شورای امنیت سازمان ملل موجب وخیم تر شدن بحران یمن شده‌اند و از ابتدای مشکلات داخلی و جنگ در این کشور تا کنون بیش از ده هزار نفر از زنان و کودکان یمنی کشته و مجروح شده اند.

عضو شورای اجرایی گروه بین المجالس کشورمان همچنین در پایان سخنان خود تشکیل یک کمیسیون مستقل حقیقت‌یاب بین‌المللی متشکل از نمایندگان مجالس منطقه‌ای برای بررسی موارد نقض حقوق مردم فلسطین از جمله زنان و کودکان توسط رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

انتهای پیام

کد خبر 9236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =