کد خبر 9392
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

شهریاری:

مردم با کمبود دارو مواجه هستند چه کسی پاسخگوی آنهاست؟

مردم با کمبود دارو مواجه هستند چه کسی پاسخگوی آنهاست؟

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از نبود عزم و اراده جدی برای رفع مشکل کمبود دارو تأکید کرد در حال حاضر کودکان و افراد مسن در معرض آنفلوآنزا و سرماخوردگی قرار دارند و این بیماری‌ها در حال افزایش است اما با کمبود سرم و آنتی‌بیوتیک به ویژه برای کودکان در ۳۰ استان کشور روبرو هستیم.

به گزارش نمایندگان ما، حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه کمبودهای دارویی همچنان ادامه دارد و رفع نشده است، گفت: بارها در جلسات ستاد مبارزه با کرونا این موضوع را مطرح و یادآوری کردم اما علیرغم تمامی پیگیری ها و برگزاری جلسات توسط کمیسیون بهداشت و اینجانب در اغلب استان‌ها با کمبود جدی دارو مواجه هستیم.

وی افزود: در حال حاضر کودکان و افراد مسن در معرض آنفلوآنزا و سرماخوردگی قرار دارند و این بیماری‌ها در حال افزایش است اما با کمبود آنتی‌بیوتیک به ویژه برای کودکان در ۳۰ استان کشور روبرو هستیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم با انتقاد از تداوم کمبود سرم در کشور، قوانین بانکی و گمرکی، شرکت‌های بیمه‌ای، کمبود مواد اولیه، طلب شرکت‌های تولید دارو افزایش هزینه حمل و نقل و تعرفه های بازرگانی را از جمله دلایل مؤثر کمبودهای دارویی و سرم برشمرد.

شهریاری با بیان اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد تولید داروی کشور در اختیار شرکت‌ها و بنگاه‌های شبه دولتی است، تصریح کرد: نمایندگان مجلس تحت فشارهای شدید قرار دارند و مردم برای کمبودهای دارویی به ما مراجعه می کنند و وظیفه ما هم پیگیری و تذکر و اعلام خطر است زیرا مجلس به تنهایی تصمیم گیرنده نیست.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: رئیس‌جمهور بارها خطاب به مسئولان مربوطه تأکید کردند که قیمت دارو نباید افزایش یابد و کمبودهای دارویی و سرم باید رفع شود اما متأسفانه تاکنون در این رابطه اقدامی انجام نشده‌ است؛ مردم با کمبود دارو مواجه هستند چه کسی باید پاسخگوی آنها باشد.

وی با انتقاد از اینکه عزم و اراده جدی برای رفع کمبودهای دارویی وجود ندارد گفت: با دستورهای کاغذی این مشکل حل نمی‌شود و اگر در این‌ رابطه تدبیر و فکر عاجلی نشود افزایش نارضایتی‌ها را به‌ دنبال دارد و مشکل کمبود دارو نباید به مشکلات فعلی کشور افزوده شود.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور افزود: متأسفانه خانواده شهدا و جانبازان نیز به‌ علت بدهی‌های بنیاد شهید به بیمه دی با مشکل تامین دارو مواجه هستند در حالی‌ که مجلس برای این مهم بودجه پیش‌بینی کرده‌ است و به‌ نظر می‌رسد گوش شنوایی برای شنیدن این مشکلات وجود ندارد؛ درست است علت بخشی از مشکلات کشور دشمن خارجی است اما نباید چشممان را بر واقعیت‌ها ببندیم و اقدامی برای رفع مشکلات انجام ندهیم.

وی با تاکید بر اینکه برای مسائل دارو و درمان کشور باید قرارگاه عملیاتی تشکیل شود و نباید جزیره ای عمل کرد، تصریح کرد: در تابستان و بهار سال جاری در مورد کمبود دارو تذکر دادیم و تأکید کردیم که نباید اجازه داد این کمبودها به فصول پاییز و زمستان برسد اما متاسفانه توجهی نشد البته وزارت بهداشت هم به‌ تنهایی قادر به حل مشکل کمبود دارو نیست و دولت، بانک مرکزی، گمرک و مجلس باید همکاری و تعامل مناسبی داشته باشند؛ انتظار می‌رود رئیس‌ جمهور هرچه سریع‌تر دستور تشکیل قرارگاه را بدهد تا مشکلات حوزه دارو و درمان برطرف شود.

انتهای پیام

کد خبر 9392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    0 0
    پس چطور با اعتراضات مردم برخورد کنند .
  • مهدی IR ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 0
    اول که چه عجب یکی از شما صداتون درآمده! احتمالا بچه ای از فامیل مریض شده و متوجه شدید وگرنه ما الان یکی دوماه بیشتره درگیریم بابت دارو.. واینکه نه اینم مثل تمام مشکلات سو مدیریتی رو بندازید روی سر دشمن! دست بردارید جان عزیزان خسته شدیم از این چرندیات...