کد خبر 9425
۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

با پیگیری‌ کمیسیون بهداشت انجام شد

دستور رئیس‌جمهور برای تامین سریع اقلام دارویی

تاکید رئیس کمیسیون بهداشت مجلس بر نظارت جدی مجلس بر عملیاتی شدن این موضوع
دستور رئیس‌جمهور برای تامین سریع اقلام دارویی

با پیگیری‌های مداوم اعضا و رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، رئیس جمهور در جلسه هیات دولت دستور تامین سریع اقلام دارویی را داد و در همین زمینه شهریاری رئیس کمیسیون تاکید کرد که با تشدید نظارت‌ها دستور رئیس جمهور را پیگیری خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم این موضوع تنها بر روی کاغذ باشد زیرا با سلامت مردم سروکار دارد و در صورت نیاز هم گزارشی را به رئیس جمهور ارائه خواهیم کرد.

به گزارش نمایندگان ما، طی روزهای اخیر حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و نماینده مردم زاهدان نسبت به کمبود آنتی بیوتیک در ۳۰ استان کشور انتقاد و تاکید کرد که تابستان و بهار سال جاری در مورد کمبود دارو تذکر دادیم و تأکید کردیم که نباید اجازه داد این کمبودها به فصول پاییز و زمستان برسد اما متاسفانه توجهی نشد او البته تاکید کرد که وزارت بهداشت هم به‌ تنهایی قادر به حل مشکل کمبود دارو نیست و دولت، بانک مرکزی، گمرک و مجلس باید همکاری و تعامل مناسبی داشته باشند و انتظار می‌رود رئیس‌ جمهور هرچه سریع‌تر دستور تشکیل قرارگاه را بدهد تا مشکلات حوزه دارو و درمان برطرف شود.

در همین زمینه کمیته دارو و غذا و کمیسیون بهداشت مجلس طی ماه های اخیر و با پیگیری های مستمر جلساتی را با مسئولان مربوطه برگزار کرد و قول هایی داده شد اما علیرغم اجرای طرح دارویار و وعده مسئولان مربوطه برای رفع کمبودهای دارویی، همچنان شاهد کمبود دارو، سرم و آنتی بیوتیک در کشور هستیم.

 در ادامه روند پیگیری های کمیسیون بهداشت برای جبران کمبود دارویی در کشور، رئیس کمیسیون بهداشت در نامه ای خطاب به رئیس جمهور درخواست کرد که موضوع کمبود اقلام دارویی مذکور و سرم تزریقی که به ویژه کودکان و سالمندان را مورد تهدید قرار می دهد در اسرع وقت مرتفع شده و تمهیدات لازم برای جلوگیری از کمبودها اندیشیده شود.

در پی همین پیگیری‌ها  رئیس جمهور در جلسه هیات دولت با اشاره به گزارش‌های دریافتی از کمبود برخی اقلام دارویی، مسئولان مربوطه را مکلف کرد ضمن تأمین سریع اقلام دارویی مذکور و رفع نیاز مردم، دلیل قصور احتمالی را به طور دقیق پیگیری کرده و با هر فرد یا مجموعه‌ای که در این زمینه کوتاهی داشته به شکل مناسب برخورد کنند.

در همین رابطه حسینعلی شهریاری از رئیس جمهور برای ورود به مساله کمبود برخی اقلام دارویی و دستور برای تامین سریع اقلام دارویی و برخورد با قصورکنندگان احتمالی تشکر کرد و گفت: انتظار می رود با قصورکنندگان برخورد جدی و هر چه سریع تر مشکلات حوزه دارو رفع شود.

وی افزود: در این وضعیت آشفته بازار کشور که دشمنان انقلاب و نظام از هر فرصتی برای ایجاد اغتشاش و نارضایتی در کشور استفاده می کنند مشکل دارو نباید به مشکلات کشور افزوده شود و درست نیست که به علت سهل انگاری و کم کاری عده ای مردم برای تهیه دارو با مشکل مواجه شوند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: به طور قطع با تشدید نظارت ها دستور رئیس جمهور را پیگیری خواهیم کرد و اجازه نمی دهیم این موضوع تنها بر روی کاغذ باشد زیرا با سلامت مردم سروکار دارد و در صورت نیاز هم گزارشی را به رئیس جمهور ارائه خواهیم کرد.

در چنین شرایطی که شاهد بازگشت رنگ قرمز به نقشه کرونایی کشور و افزایش بیماری های آنفلوآنزا و سرماخوردگی و به تبع آن نیاز بیماران به آنتی بیوتیک و سرم هستیم مسئولان مربوطه باید با توجه جدی به هشدارهای دلسوزانه مجلس و دستور رئیس جمهور تدابیر مناسبی را برای رفع کمبودهای اقلام دارویی و آنتی بیوتیک اتخاذ کنند تا سلامت مردم با تهدید مواجه نشود.

انتهای پیام

کد خبر 9425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =