کد خبر 9437
۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

موسوی لارگانی:

باید افراد ناکارآمد و ضعیف از بدنه دولت جدا شوند/ گرانی کالاهای اساسی هزینه گزافی برای جامعه به همراه دارد

باید افراد ناکارآمد و ضعیف از بدنه دولت جدا شوند/ گرانی کالاهای اساسی هزینه گزافی برای جامعه به همراه دارد

عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس یازدهم گفت: امروز افزایش حقوق‌ها هم پاسخگوی تورم حاکم در جامعه نیست، دولت باید برنامه‌ای کارآمد برای کنترل گرانی تعریف کند.

به گزارش نمایندگان ما، سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در مورد عملکرد وزارت صمت در تنظیم بازار گفت: عملکرد ضعیف و ناکارآمد فاطمی امین وزیر صمت در کنترل بازار از خودرو گرفته تا کالاهای اساسی یکی از دلایل اصلی استیضاح است، این شدت از تورم تبعات گرانی را به دنبال داشته است.

وی افزود: اعلام کاهش قیمت ۵۰ قلم کالای اساسی از طرف وزیر صمت، در صورتی که تورم از نظر مردم بیداد می‌کرد دور از انتظار بود و همین مسئله انتقادهایی را از سوی جامعه به دنبال داشته است؛ در حال حاضر شاهد کوچک شدن بیش از اندازه سفره‌های مردم هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: ناکارآمدی وزیر صمت و برخی مسئولان در دولت سیزدهم منجر شد شرایط معیشتی مردم در وضعیت نامناسبی قرار بگیرد؛ باید افراد ناکارآمد و ضعیف از بدنه دولت جدا شوند؛ امروز در برخی از مواقع شاهد رشد ۲ الی ۳ برابری کالاهای اساسی هستیم، دلیل این تعدد افزایش قیمت‌ها برای مردم مبهم است در سال‌های گذشته فقط ۱ الی ۲ بار با افزایش قیمت کالاهای اساسی روبرو بودیم.

موسوی لارگانی با اشاره به افزایش قیمت کالاهای اساسی یادآور شد: این گرانی‌هایی که در تمام حوزه‌ها به ویژه در حوزه اقلام خوراکی از گوشت و پروتئین گرفته تا لبنیات شاهد آن هستیم؛ سلامتی مردم را نشانه رفته است، این انتقادها تنها برای  وزیر صمت نیست وزیر جهادکشاورزی هم نقش پررنگی در عدم کنترل بازار داشته است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه تصریح کرد: گرانی کالاهای اساسی هزینه گزافی برای جامعه به همراه دارد به گونه‌ای که حوزه سلامت جامعه را تحت تاثیر قرار داده؛ اگر هزینه سنگین کالاهای اساسی کنترل می‌شد امروز شاهد هزینه سر سام آور در حوزه درمان نبودیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز افزایش حقوق‌ها هم پاسخگوی تورم حاکم در جامعه نیست، دولت باید برنامه‌ای کارآمد برای کنترل گرانی تعریف کند. 

پایان پیام

کد خبر 9437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =