کد خبر 9535
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹

حدادی:

ایرادات دو طرح شفافیت قوا و نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی رفع شد

ایرادات دو طرح شفافیت قوا و نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی رفع شد

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: ایرادات شورای نگهبان به دو طرح شفافیت قوای سه گانه و طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی رفع شد.

به گزارش نمایندگان ما، علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز (سه شنبه ۱۰ آبان ماه) این کمیسیون گفت: ایرادات شورای نگهبان به دو طرح شفافیت قوای سه گانه و طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی رفع شد و برای تصویب نهایی در صحن علنی به هیات رئیسه مجلس ارسال شد.

نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر دادگستری با حضور در جلسه گزارشی از عملکرد وزارتخانه ارائه کرد و مباحثی در خصوص سازمان تعزیرات حکومتی بیان شد.

وی بیان کرد: سوالات تعدادی از نمایندگان از وزیر کشور مطرح شد، موضوعاتی چون چگونگی ساختار نظارتی وزارت کشور بر عملکرد استانداری ها، اقدامات ستاد بحران در مدیریت سیل سال ۱۴۰۰، وضعیت کولبران در غرب کشور، تبدیل بخش به شهرستان، سازماندهی اتباع غیر ایرانی و چرایی کاهش سهمیه سوخت کامیون ها که مقرر شد وزارتخانه های راه و شهرسازی، نفت و کشور در کمیسیون نشستی برگزار و راهکار برون رفت از این مسئله احصا شود.

این نماینده اظهار داشت: همچنین در خصوص علت دریافت عوارض غیرقانونی از مردم و کشاورزان از سوی شوراهای اسلامی روستاها سوالی مطرح شد که وزیر به معاون اجرایی دستور داد تا موضوع پیگیری و مانع اخذ غیرقانونی عوارض از مردم در روستا ها شود همچنین سوالی در زمینه انتصابات و عدم کارایی مدیران مطرح شد.

حدادی ادامه داد: معاونین حوزه‌های عمرانی، تقسیمات کشوری، اجتماعی، اتباع بیگانه و مدیرکل سیاسی و معاون پارلمانی وزیر کشور در این نشست حضور داشتند و به برخی سوالات پاسخ دادند، برخی از نمایندگان از پاسخ وزیر قانع نشدند و مقرر شد فرصت یک تا دوماهه به وزارتخانه بدهند تا موارد بررسی و پاسخ لازم ارائه شود از این رو نشستی دیگر برای تصمیم گیری در خصوص قانع بودن پاسخ سوالات برگزار و گزارش آن به هیات رئیسه مجلس ارسال می شود.

انتهای پیام

کد خبر 9535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =