کد خبر 9544
۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰

راستینه:

کلیات لایحه نحوه اداره مراکز فرهنگی ایران و روسیه در کمیسیون فرهنگی مجلس تصویب شد

کلیات لایحه نحوه اداره مراکز فرهنگی ایران و روسیه در کمیسیون فرهنگی مجلس تصویب شد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از تصویب کلیات لایحه نحوه استقرار و اداره مراکز فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال روسیه خبر داد.

به گزارش نمایندگان ما، احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز (سه‌شنبه، دهم آبان) این کمیسیون گفت: در جلسه امروز لایحه نحوه استقرار و اداره مراکز فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهور فدرال روسیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کلیات آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی افزود: این لایحه به دنبال مشخص کردن شرایط نحوه تأسیس و اداره مراکز فرهنگی بین ایران و روسیه است که جزئیات آن در جلسات بعد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به گسترش و اهمیت روابط اقتصادی بین ایران و روسیه توجه به بحث فرهنگ و روابط و مسائل فرهنگی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و باید مورد توجه قرار گیرد.

راستینه خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه طرح اصلاح قانون نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و موادی از آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی افزود: براساس مصوبه امروز کمیسیون در روند بررسی این طرح رئیس هیأت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور رئیس جمهور و قائم مقام وی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین براساس این مصوبه به پیشنهاد اعضای هیأت امنا و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی یک شخصیت حقیقی از میان اساتید دانشگاه و افراد فعال و نخبه در حوزه فرهنگی در هیأت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عضویت خواهد داشت.

انتهای پیام

کد خبر 9544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =