کد خبر 9546
۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷

شیخی:

پنج هزار میلیارد از بدهی‌های تأمین اجتماعی طی هفته آینده پرداخت می‌شود

پنج هزار میلیارد از بدهی‌های تأمین اجتماعی طی هفته آینده پرداخت می‌شود

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: رئیس سازمان تأمین اجتماعی در جلسه امروز کمیسیون قول پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان از بدهی این سازمان را طی هفته آینده داد.

به گزارش نمایندگان ما، زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز (سه‌شنبه ۱۰ آبان) این کمیسیون، اظهار کرد: در جلسه کمیسیون، گزارش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در مورد آخرین وضعیت پرداخت مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی، داروخانه‌ها و مراکز پخش توسط آن سازمان بررسی شد.

وی افزود: آنچه برای کمیسیون بهداشت مهم است، بحث پرداخت به موقع بیمه‌ها است که خللی در پرداخت از جیب مردم ایجاد نکند، چرا که در عمل علی‌رغم تأکید همیشگی و پیگیری‌های مستمر شاهد افزایش هزینه دارو از جیب مردم هستیم که نابخشودنی است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: به نظر می‌رسد عملاً مردم مشکلات زیادی در خصوص تهیه دارو و هزینه‌های دارویی دارند، هر چند قرار بود پرداخت از جیب مردم نسبت به شهریور ۱۴۰۰ تغییری نکند، اما این اتفاق هنوز عملیاتی نشده و تمامی بیمه‌ها باید پای کار باشند، اگر حساب کنیم حدود ۵۰ درصد بیمه‌شوندگان بیمه‌های تأمین اجتماعی هستند و حدود ۵۰ درصد هم سایرین، بنابراین نقش تأمین اجتماعی در این میان بسیار مهم است.

 شیخی ادامه داد: دانشگاه‌ها شاکی هستند که مطالبات عقب‌مانده تأمین اجتماعی بسیار زیاد شده و بار سنگین مالی برایشان ایجاد کرده است و از طرفی موسوی رئیس سازمان تأمین اجتماعی نقل کردند که در زمان روی کار آمدن وی، سازمان تأمین اجتماعی بدهی سنگینی از قبل داشته، اما به هر حال سعی کردیم این مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: در گزارشی که رئیس سازمان تامین اجتماعی ارائه کرد، آمده که سه هزار میلیارد تومان از بدهی‌ها، هفته قبل تسویه شده که از این سه هزار میلیارد، یکهزار میلیارد به دانشگاه‌های علوم پزشکی و هزار میلیارد نیز به مراکز خصوصی و هزار میلیارد هم به داروخانه‌ها اختصاص داده شده است؛ رئیس سازمان تأمین اجتماعی همچنین این قول را داد که هفته آینده پنج هزار میلیارد تومان دیگر از این بدهی‌ها پرداخت می‌شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: در بخش دیگری از این جلسه، گزارش وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مورد نحوه اجرایی شدن طرح پزشک خانواده در کشور بررسی شد، وزیر بهداشت در این باره گفت که طرح پزشک خانواده از سال ۸۲ مطرح بوده و عملاً ۱۸سال معطل مانده است و نیاز بود که یک آسیب‌شناسی صورت گیرد و این آسیب‌شناسی انجام شده و نقشه راه آماده است.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود، اصلاحاتی که باید در بحث نسخه الکترونیک و نیروی انسانی و همچنین فرهنگ‌سازی در خصوص نظام ارجاع صورت پذیرد بسیار مهم است تا طرح پزشک خانواده موفق شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس خاطرنشان کرد به گفته وزیر بهداشت، همه این‌ها زمانی می‌تواند به صورت شایسته اجرایی شود که هم منابع پایدار آن تأمین شود و هم همزمان در تمام کشور اجرایی گردد و کمیسیون بهداشت مجلس نیز همچون گذشته جهت همکاری و همراهی اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام

کد خبر 9546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =