کد خبر 9555
۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱

قالیباف:

نظر مجلس درباره شفافیت روشن است/ مجمع تشخیص در مورد آن با سرعت بیشتری تصمیم گیری کند

نظر مجلس درباره شفافیت روشن است/ مجمع تشخیص در مورد آن با سرعت بیشتری تصمیم گیری کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خواهش من از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که ان شاءالله موضوع شفافیت را در دستور قرار دهند و با سرعت بیشتری در مورد آن تصمیم گیری کنند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۱ آبان ماه) و مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار داشت: ۲ سال از مجلس می گذرد و در حالی که ما در روزهای ابتدایی کار موضوع شفافیت را مطرح کردیم اما هنوز شفافیتی که در مجلس تصویب شده اجرا نشده است.

وی افزود: در جلسات خصوصی و عمومی و نشست های متعدد به این موضوع پرداختیم اما امروز مانده ایم که به مردم چه پاسخی بدهیم وقتی از ما سوال می کنند شفافیت در مجلس به کجا رسید چرا که ملاک عملکرد نمایندگان و مجلس شفافیت است تا مردم بدانند نمایندگانشان چگونه و در خصوص چه موضوعاتی اظهارنظر کرده اند، لازم است فشاری از سوی رئیس مجلس و هیات رئیسه برای به سامان نشستن این موضوع اعمال شود.

نماینده مردم کاشمر در مجلس ضمن گرامیداشت ۱۳ آبان و روز دانشجو، ادامه داد: گرامی می داریم یاد و خاطره شهدای دانش آموز از شهید فهمیده، شهید بهنام محمدی و سایر شهیدان را لازم است بدانیم آینده کشور را دانش آموزان می سازند و حتما باید مربیانی توانمند و با انگیزه در آموزش و پرورش داشته باشیم و به نظام آموزشی مان نگاهی تازه کنیم.

وی افزود: این روزها شاهدیم که بازنشستگان آموزش و پرورش به خدمت دعوت می شوند در حالی که بسیاری از جوانان تحصیلکرده پشت خط مانده اند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر اظهار داشت: مجلس در خصوص شفافیت وظیفه خود را انجام داد و اشکالات شورای نگهبان نیز در صحن مجدد بررسی و در خصوص آن تصمیم گیری شد و نظر مجلس شفاف و روشن است و حالا به خاطر اختلاف نظری که وجود دارد این موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خواهش من از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که ان شاءالله این موضوع را در دستور قرار دهند و با سرعت بیشتری در مورد آن تصمیم گیری کنند تا هم وظیفه مجلس، هم مجموعه شورای نگهبان و مجمع تشخیص انجام شود و تکلیف در این خصوص روشن شود.

وی در خصوص دعوت به کار بازنشستگان آموزش و پرورش نیز، گفت: این موضوع را پیگیری می کنم اما طبیعتا فراخوان بازنشستگان مغایر با قانون است و این روشن است.

انتهای پیام

کد خبر 9555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =