کد خبر 9562
۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

عنابستانی:

فقط ۱۰ درصد اعتبارات عمرانی ابلاغ شده است

فقط ۱۰ درصد اعتبارات عمرانی ابلاغ شده است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نباید اتفاقات اخیر سبب شود، از مسائل اصلی کشور که حل مشکل اشتغال جوانان نجیب کشورمان است، غافل شویم. آنچه امروز نظام جمهوری اسلامی ایران را تهدید می‌کند، فتنه خزنده بیکاری و هیولای هفت سر تورم است.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، علی اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۱ آبان‌ماه) ضمن ادای احترام به شهدای حادثه تروریستی حضرت شاه چراغ(ع)، ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز را نیز گرامی داشت و بر روح نوجوانان و جوانان عزیز درود فرستاد.

وی خطاب به جوانان و نوجوانان ایرانی گفت: روی سخنم با شما آینده سازان وطن است، با شما که چشم امید ایران عزیزمان برای پیشرفت و تحقق آمال و آرزوی مردم رنج کشیده اش در طی سال‌ها اسارت در دستان استعمار، طاقوت و سپس گذر از سال‌های دفاع مقدس و تحریم‌های ظالمانه است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس ادامه داد: پسر و دختر عزیز ایرانی؛  سنگ پراکنی، فحاشی، هنجارشکنی نه در فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی جایی دارد و نه در فرهنگ و اصول هیچ انقلابی وجود دارد و نه در شأن محیط علمی و فرهنگی دانشگاه و مدرسه است.

عنابستانی تصریح کرد: هنجارشکنی بار کجی است که هرگز به مقصد اصلاح امور کشور نخواهد رسید، راه پیشرفت این کشور، تلاش است و تلاش؛ ما نظامی بالنده داریم که با افتخار،  پیش می‌رود و اقتدار خویش را از شما مردم گرفته است و نگران عذرخواهی از شما به دلیل اشتباهات احتمالی نیست.

وی اضافه کرد: دانش اندوزی و تبدیل علم به دانش همان مسیر درستی است که پرچم دار آن امروز شما عزیزان هستید. از شما خواهران و برادران توقعی جز تلاش مستمر در این راه و حرکت به سمت ساختن ایرانی آباد و مستقل نمی‌رود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: دانش آموز و دانشجوی ایرانی با علم و آگاهی و فهم درست از وقایع سیاسی جهان باید ضمن مبارزه با پدیده شوم نفوذ و دوری از فضای ملتهب مجازی ایجاد شده توسط رسانه‌های بیگانه و معاند در مسیر آینده سازی حرکت کند و نگران فریادها، فحش‌ها و اربده‌های عمله و اکره استکبار در کف خیابان که اموال عمومی را نخریب می‌کنند، نباشید بلکه باید نگران سکوت‌ها وعقده‌های در گلو فرورفته پدران شرمنده‌ای باشیم که بیکاری تا مغز استخوانشان را می‌سوزاند.

عنابستانی تصریح کرد: بیش از نیمی از سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین گذشت و اقدام ویژه‌ای نکرده‌ایم، آنچه امروز نظام جمهوری اسلامی ایران را تهدید می‌کند، فتنه خزنده بیکاری است. آنچه می‌تواند نظام را تهدید کند، هیولای هفت سر توم است.

وی ادامه داد: نباید اتفاقات پیش رو سبب شود، از مسائل اصلی کشور که حل مشکل اشتغال جوانان نجیب کشورمان است، غافل شویم. چاره جویی‌های مدعیان تدبیر، غده‌های سرطانی امروز شده که باید با دور اندیشی و حرکات معقول به مبارزه با آن شتافت. درمان‌هایی را برای درمان کشور تدبیر کردند که از خود مرض بدتر بود، مشکلات کشور را به جای حل از ناحیه‌ای به ناحیه دیگر بردند.

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: از دولت انتظار داریم روند ۳۰ ساله گذشته را در طرح‌های اشتغال زا که مقام معظم رهبری همه را بی نتیجه و پول پاشی خواندند، اصلاح کند. انتظار داریم دولت به جای اینکه خود با پارو زدن کشتی اشتغال را پیش ببرد، سکان را در دست گیرد و شبکه‌ای از فعالان حوزه اشتغال ایجاد کند.

وی یادآور شد: عذرخواه مردمی هستیم که از سه نفر یک نفر برای خود یا فرزندش جویای کار می‌شود و شاید اگر به ما امید داشتند، شاید همه شهر به سراغ ما می‌آمدند. کمیته اشتغال در فروردین ماه امسال، مدلی جدید برای طرح اشتغال به وزارتخانه‌های مربوطه ارائه کرد اما با وجود ۷ ماه هنوز کار جدید ندیده‌ایم. از وزیر کار انتظار دارم، برای ایجاد اشتغال طرحی نو در اندازد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خطاب به وزیر اقتصاد گفت: شما مسئول اجرای قانون صدور تسهیل مجوزها هستید، یکی از کارهای بزرگ این مجلس برای ایجاد اشتغال همین قانون بود، چرا آن را اجرا نمی‌کنید تا کی می‌خواهید با سهل انگاری و تعلل امور جوانان عزیز را معطل نگاه دارید.

وی خطاب به رئیس جمهور نیز اظهار کرد: مجلس با رأی مجدد به وزیر صمت، همراهی خود را با دولت شما ثابت کرد، شما هم روش‌ها را اصلاح کنید. تفکر خزنده لیبرالی باز هم به اسم کنترل تورم دارد رشد و توسعه کشور را مهار می‌کند. بانک‌ها بی جهت تسهیلات نمی‌دهند و اعتبارات عمرانی فقط ۱۰ درصد ابلاغ شده است، مراقبت کنید و انشالله دست در دست هم دهیم به مهر میهن خویش را کنیم آباد.

انتهای پیام

کد خبر 9562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =