کد خبر 9685
۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵

خضریان مطرح کرد

تشریح نشست جمع بندی و جزییات سفر نیکزاد به تربت حیدریه/ تامین اعتبار تکمیل طرح­‌های تجاری سایت مسکن مهر توسط سازمان ملی زمین و مسکن

تشریح نشست جمع بندی و جزییات سفر نیکزاد به تربت حیدریه/ تامین اعتبار تکمیل طرح­‌های تجاری سایت مسکن مهر توسط سازمان ملی زمین و مسکن

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس نشست جمع بندی سفر خود به همراه نایب رییس مجلس شورای اسلامی به پنج شهرستان تربت حیدریه و مه ولات و زاوه که به دعوت محسن زنگنه انجام پذیرفته بود را تشریح کرد.

علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، در تشریح نشست جمع بندی سفر خود به همراه نایب رییس مجلس شورای اسلامی به پنج شهرستان تربت حیدریه و مه ولات و زاوه که به دعوت محسن زنگنه انجام پذیرفته بود، گفت: مقرر شد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده­ای کشور، نسبت به آسفالت ۲۲ کیلومتر از راه­‌های روستایی این حوزه انتخابیه (با اولویت راه روستایی قشرآباد) اقدام نماید. نماینده محترم حوزه انتخابیه، فرمانداران و اداره کل راهداری استان، این سهمیه را بین شهرستان­های این حوزه انتخابیه توزیع خواهند نمود.

وی اظهار کرد: همچنین مقرر شد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده­ای کشور، مبلغ ۲.۵ میلیارد تومان برای تعمیر اساسی ماشین­ آلات این حوزه انتخابیه پرداخت نماید. وی ادامه داد: در این میان مقرر شد شرکت بازآفرینی شهری ایران جهت بهسازی و آسفالت معابر شهر فیض ­آباد، مبلغ ۲ میلیارد تومان قیر تخصیص دهد و جهت مطالعات طرح تفصیلی با رویکرد بازآفرینی شهر تربت حیدریه، مبلغ یک میلیارد تومان تخصیص دهد و جهت آسفالت معابر هدف بازآفرینی شهر تربت حیدریه، مبلغ ۵ میلیارد تومان قیر تخصیص یابد. همچنین شهرداری نسبت به اخذ مصوبه محدوده­‌های باقیمانده از کمسیون ماده ۵ استان اقدام نماید و نسبت به صدور پروانه رایگان برای یک هزار واحد مسکونی در محلات مصوب اقدام نماید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در ادامه جلسه مقرر شد مبلغ یک میلیارد تومان جهت تکمیل پارک ضیاءالدین تخصیص داده شود. همچنین در این سفر تصمیم بر این شد در صورت اتمام طرح احداث کتابخانه محله رباط بالا و پیاده­‌رو سازیِ محله رباط پایین توسط شهرداری (تا پایان سال)، شرکت بازآفرینی شهری ایران نسبت به پرداخت ۵۰ درصد باقیمانده اقدام نماید. خضریان بیان کرد: در این راستا یادآور می‌شود جهت حل مشکلات طرح احداث مجموعه زعفرانیه، مقرر شد جلساتی با سازمان بازرسی برگزار و تصمیم ­گیری شود و شهرداری زمین بلامعارض را با ۱۹ واحد سهم بازآفرینی با شرکت بازآفرینی تهاتر نماید. در نشست شب گذشته مقرر شد جهت آسفالت معابر شهر دولت ­آباد، مبلغ یک میلیارد تومان پرداخت شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس افزود: در راستای بهبود بهسازی بافت فرسوده شهری و روستایی مقرر شد با پرداخت تسهیلات توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران، نوسازی یک هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده، توسط شهرداری انجام شود.

وی ادامه داد: مقرر شد سازمان تبلیغات اسلامی مبلغ ۵۰ میلیون تومان جهت فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی گلزار شهدای گمنام رباط سنگ و فعالیت­‌های فرهنگی در اختیار تبلیغات اسلامی شهرستان تربت حیدریه قرار گیرد.

تشریح نشست جمع بندی و جزییات سفر نیکزاد به تربت حیدریه

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: با عنایت به ضرورت فعالیت فرهنگی برای کودکان و نوجوانان مقرر شد زمین مورد نیاز برای ساخت یک مرکز فرهنگی و هنری توسط وزارت راه و شهرسازی و شهرداری به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تحویل شود. شهرداری نسبت به صدور پروانه رایگان اقدام خواهد نمود و کانون نیز نسبت به احداث یک مرکز فرهنگی و هنری اقدام خواهد کرد. خضریان در ادامه اظهار کرد: مقرر شد شورای شهر نسبت به تحویل یک دستگاه مینی­ بوس برای تبدیل به عنوان کتابخانه سیار روستایی به کانون اقدام نماید. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نسبت به تجهیز این مینی ­بوس و بهره ­برداری از آن اقدام خواهد کرد. و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مساعدت به ارزش ۳۵ میلیون تومان برای کیفی ‌سازی و توسعه فعالیت­‌های فرهنگی و هنری و آموزشی تربت حیدریه و زاوه به کانون استان تخصیص یابد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: مقرر شد فرمانداری زاوه نیز نسبت به تامین مکان مناسب برای مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اقدام نماید و کانون نیز نسبت به تامین نیرو و مجوز و تجهیز این مرکز اقدام نماید.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: در جهت توسعه فرهنگی شهرستان زاوه، شورای شهر مه ولات نسبت به تامین زمین، امتیازات آب و برق و صدور پروانه برای احداث و ایجاد مرکز فرهنگی و هنری کانون اقدام نماید.

نماینده مردم تهران در قوه مقننه گفت: مقرر شد سازمان ملی زمین و مسکن، مبلغ ۴ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه با مشارکت وزارت آموزش و پرورش در مسکن مهر پرداخت نماید. همچنین مقرر شد مبلغ ۴ میلیارد تومان برای کمک به ساخت مسجد در سایت مسکن مهر، توسط سازمان ملی زمین و مسکن پرداخت شود. مابقی هزینه ‌ها با مشارکت خیرین و هیئت امنای مسجد تامین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست مقرر شد تامین اعتبار تکمیل طرح­‌های تجاری سایت مسکن مهر توسط سازمان ملی زمین و مسکن انجام شود واگذاری زمین با کاربری فضای سبز در سایت مسکن مهر به شهرداری، به صورت رایگان و بدون انتقال مالکیت، حداکثر تا یک هفته انجام شود و همچنین تکمیل واحدهایی که در طرح مسکن مهر صدرافن دارای متقاضی موثر هستند، از محل اعتبار تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ توسط اداره کل راه و شهرسازی انجام شود و مابقی واحدهایی که توسط سازنده واگذار شده است، به صورت خودمالکی و یا تعاونی به اعضای مذکور واگذار شود و در حوزه سامان یابی مسکن مهر نیز هر میزان هزینه که برای تکمیل زیرسازی و آسفالت معابر سایت مسکن مهر شهر کدکن مورد نیاز باشد، توسط سازمان ملی زمین و مسکن تامین شود.

خضریان با اشاره به مصوبات این سفر در حوزه آب و کشاورزی در ادامه تصریح کرد: مقرر شد تا پایان سال جاری مبلغ ۱۴ میلیارد تومان برای احیاء قنوات این حوزه انتخابیه تخصیص دهد.

وی افزود: منطقه جنوب استان خراسان رضوی در حوزه زیرساخت‌های ارتباطاتی با مشکلاتی مواجه بود که در راستای حل این مشکلات در جلسه شورای اداری تربت حیدریه تصمیم گرفته شد، اتصال ۱۵ روستای این حوزه انتخابیه به شبکه ملی اطلاعات حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۱ انجام شود و مشکل کابل­ کشی مخابرات روستای عسگرد حداکثر تا یک هفته آینده توسط شرکت مخابرات استان انجام شود.

تشریح نشست جمع بندی و جزییات سفر نیکزاد به تربت حیدریه

وی خاطر نشان کرد: سازمان شهرداری­‌ها و دهیاری­‌های کشور متعهد شد با توجه به اهمیت احداث فاز اول کمربند سبز پیشکوه در حل مشکلات ترافیکی مسیر تشرف به مشهد مقدس و تامین فضای تفریحی و استراحت مورد نیاز برای اهالی و مسافران و زائران محترم، شهرداری تربت حیدریه، استاندار محترم خراسان رضوی و نماینده محترم حوزه انتخابیه، نامه­‌ای خطاب به وزیر محترم کشور تنظیم نمایند تا با جلب موافقت معاون اول محترم ریاست محترم جمهور، ۲۵۰ میلیارد تومان از محل تهاتر نفت برای این طرح اختصاص داده شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به مشکلات عدیده مردم مقرر شد از سوی بانک مهر ایران مبلغ یک میلیارد تومان از محل مسئولیت‌های اجتماعی به صورت بلاعوض جهت تکمیل طرح­‌های ناتمام دانشگاه علوم پزشکی تخصیص یابد و تعداد ۲۰۰ فقره تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی برای بیماران صعب العلاج در این حوزه انتخابیه اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: با قول بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مقرر شد در روستای قلعه ­نو صفی آباد شهرستان زاوه، آسفالت معبر اصلی بین شهری روستا با مشارکت بنیاد مسکن، دهیاری و اداره راه و شهرسازی انجام شود. راهداری با عرض ۷.۵ متر را زیرسازی، جدول و آسفالت ­نماید و در روستای جعفرآباد شهرستان زاوه، آسفالت و زیرسازی معبر اصلی بین شهری روستا با مشارکت بنیاد مسکن، دهیاری و اداره راه و شهرسازی انجام شود. ضمن اینکه مقرر شد واحدهای مسکونی خارج از بافت طرح هادی، با اولویت در کمیته فنی مطرح و پیگیری گردد. و با توجه به اینکه شهر چخماق فاقد بانک مسکن می­‌باشد، مشکل ثبت متقاضیان برای نهضت ملی مسکن تا پایان هفته مرتفع شود.

خضریان در پایان در خصوص مصوبات عمرانی در حوزه زیرساخت نیز گفت: مقرر شد ساخت راه دسترسی به ایستگاه راه­ آهن از میدان ورزش به صورت دو خط رفت و دو خط برگشت توسط شهرداری اجرا شود. ۲۰ درصد هزینه‌ها بر عهده راه ­آهن و ۸۰ درصد بر عهده شهرداری خواهد بود. و مقرر شد حداکثر تا دهه مبارک فجر، آبرسانی به ۱۴ روستا توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به بهره­‌برداری برسد.

انتهای پیام

کد خبر 9685

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =