کد خبر 9722
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

حسینی کیا:

افزایش نرخ دلار نتیجه عملکرد ضعیف تیم اقتصادی دولت است

افزایش نرخ دلار نتیجه عملکرد ضعیف تیم اقتصادی دولت است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: جناب آقای رییسی، تیم اقتصادی کشور با برنامه‌های جهادی ظاهر نشده است؛بانک مرکزی به وظایف ذاتی خود به درستی عمل نکرده است؛ افزایش قیمت دلار و ارز این ادعا را ثابت می‌کند

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه،۱۸ آبانماه) و در نطق میان دستور خود با سلام و درود به روح پرفتوح بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و همچنین درود به ارواح طیبه شهدای گرانقدر اسلام ، گفت: انقلاب اسلامی شجره طبیه‌ای که اصل‌های ثابت و فرعها فی السماء است، در خصوص وقایع اخیر باید گفت که جوانانی که به خیابان‌ها آمده بودند دو دسته هستند، نخست جوانانی که از بی شغلی، تورم ، گرانی و عدم ازدواج بی بهره بودند،که دولت باید برای حل مشکلات آنها چاره اندیشی کند و برای سفره آنها که کوچک شده است تدبیری داشته باشد، اینها فرزندان این نظام هستند اما دسته دوم اغتشاشگران وصل به سرویس‌های جاسوسی هستند که دستگاه قضا باید با اقتدار با دشمنان برخورد کند.

وی افزود: خواست مردم در 13 آبان ماه برخورد قاطع با اغتشاشگران بود، لذا دستگاه قضا و مجموعه‌های امنیتی در برابر یک آزمون بزرگ قرار دارند؛ کوچکترین مماشات با کسانی که با سلاح‌های سرد و گرم به مردم بیگناه حمله کرده‌اند پذیرفتی نیست؛ بر خود فرض می‌دانم از سپاه پاسداران انقلاب، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و بسیج همیشه سرافراز جمهوری اسلامی برای حضور میدانی و خویشتن داری در مقابل اغتشاشگران تقدیر و تشکر نمایم.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس خطاب به رییس جمهور تاکید کرد: تیم اقتصادی کشور با برنامه‌های جهادی ظاهر نشده است؛ چاره اندیشی داشته باشید، بانک مرکزی به وظایف ذاتی خود به درستی عمل نکرده است؛ افزایش قیمت دلار و ارز این ادعا را ثابت می‌کند؛ متاسفانه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تنها 3 درصد به وظایف خود عمل کرده‌اند؛ جلوی وام‌های اعلامی 200 میلیونی تومانی مسکن به روستاییان، وام ازدواج وفرزند آوری را گرفته‌اند.

حسینی کیا همچنین افزود: عدم نظارت دولت و عدم اعتنا به قانون و در نهایت نارضایتی اجتماعی برای مردم به وجود آورده است؛ لذا برای این مسئله چاره اندیشی داشته باشید تا تدبیری صورت پذیرد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به رییس جمهور افزود: مطالبه بحق بازنشستگان استان‌های درگیر جنگ، اعطای حق مناطق جنگی است،که قانون هم هست، اما متاسفانه سازمان برنامه و بودجه به آن اعتنا و عمل نمی‌کند ،از سویی دیگر متناسب سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان امری ضروریست.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: توجه جدی به تربیت دانش آموزان و نظارت بر عملکرد معلمان امری حیاتی است، چه اتفاقی رخ داده که خروجی آموزش و پرورش بیاید کف خیابان؟ لذا نظام آموزش و پرورش نیازمند بازنگری و نظارت جدی است.آقای وزیر باقیمانده نیروهای نهضتی، حق التدریسی و پیش دبستانی‌ها که مطالبه بحق این عزیزان است نیازمندتعیین تکلیف سریع و فوری هستند.

حسینی کیا خطاب به وزیر بهداشت و درمان یادآور شد:کمبود دارو با هدف گران کردن آن ظلم و جفایی بزرگ به مردم عزیز کشورمان بود که اتفاق افتاد، دستگاه قضا و دستگاه‌های امنیتی به این موضوع ورود کنند تا ببینند مافیای دارو که پشت این قصه بود، از کجا سر در می آورد.

نمایند مردم سنقر در ادامه خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: هنوز خسارت بیمه کشاورزان پرداخت نشده است،کشاورزی که محصول او از بین رفته،از سوی دیگر خسارت به او داده نشده است به کجا باید پناه ببرد؟ آقای وزیر این موضوع پیگیری جدی جنابعالی را می طلبد.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: راه سنقر به بیستون که یک قتلگاه است، به دلیل عدم نقدینگی،کار به کندی پیش می‌رود، اگر ۲۰ میلیارد تومان تخصیص فوری صورت گیرد، فاز اول آن زیربار ترافیکی خواهد رفت،آقای وزیر برای احداث مسکن در سنقر اتفاقی موثر رخ نداده است این امر اقدام جهادی می طلبد.احرای طرح هادی روستایی در سنقر از میانگین استانی هم کمتر است، تحقق این مطالبه برحق مردم توجه ویژه می طلبد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به وزیر ورزش و جوانان گفت: تکمیل سالن های نیمه تمام شهرستان سنقر کلیایی امری ضروری است،لذا کوتاهی آن وزارتخانه در این عرصه بر کسی پوشیده نیست،ورزشکاران و قهرمانان سنقر از بی توجهی این وزارتخانه گلایه مندند،باید در این حوزه اقدام جدی صورت گیرد،آقای وزیر ؛عدم توجه جنابعالی به تیم ها و فدراسیون‌های ورزشی باعث شده در مسابقات بین المللی ،نسبت به سرود ملی بی اعتنایی کنند،این یعنی عدم نظارت جدی و بی عرضگی شخص جنابعالی ،لذا این موضوع را پیگیری جدی کنید که این وزارت را از بی عرضگی نجات دهید.

این نماینده مردم در مجلس خطاب به وزیر میراث فرهنگی و وزیر نیرو تاکید کرد: اقدام موثری در حوزه میراثی شهرستان سنقر رخ نداده است، بازارچه صنایع دستی سنقر از مطالبات بحق آن سامان است،اما بی توجهی شما و مدیران جنابعالی به این شهرستان موجب عقب افتادگی بیش از قبل این شهرستان شده است، تکمیل تصفیه خانه آب شرب و فاضلاب سنقر ،تصفیه خانه فاضلاب فارسینج از مطالبه دیرینه و بحق مردم ان دیار است، در عین قول حضرتعالی برای تکمیل فوری،متاسفانه این پروژه به اندازه کافی پیشرفتی نداشته است.

حسینی کیا در پایان خطاب به وزیر بهداشت و درمان خاطر نشان کرد: در خصوص شبکه بهداشت و درمان شهرستان سنقر مجددا بدهی های بیمارستان و دارویی را جدی بگیرید که انشاالله مردم در حوزه درمان دچار رنج و مشکل نشوند.

انتهای پیام

کد خبر 9722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زنجانی IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    1 0
    طبق ماده ۵۵ آیین نامه اجرایی ماده(۱۴) الحاقی قانون مبارزه با پولشویی،کلیه فروشندگان ارز،مکلفندنسبت به فرایند احراز هویت ارباب رجوع (اعم از دائم/گذری، حقیقی/حقوقی) اقدام و اطلاعات آن را در دفاتر و یا سامانه (سیستم) های اطلاعاتی خود ثبت کنند. این اقدام باید پیش از ایجاد تعامل کاری و ارائة هر محصول یا خدمت یا انجام هرگونه تراکنش انجام شود.اگر همین یک قلم از قانون اجرایی شود شاهد شفافیت بازار خرید و فروش ارز و اعمال کنترل از سوی حاکمیت در حفظ ارزش پول ملی خواهدشد.مسئولیت عدم اجرای این قوانین و کاهش ارزش پول ملی و ایجاد تورم و گرانی فزاینده با کیست؟