کد خبر 9738
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷

سلیمی:

در زمینه هدفمندی یارانه‌ها تاکنون ۵ میلیارد دلار از درآمدها تحقق پیدا کرده است

در زمینه هدفمندی یارانه‌ها تاکنون ۵ میلیارد دلار از درآمدها تحقق پیدا کرده است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: بر اساس اعداد و ارقام‌ و گزارش‌های ارائه شده حصول منابع تبصره ۱۴ قانون بودجه قطعی است اما حوزه تخصیص آن با اشکلاتی مواجه می‌باشد.

به گزارش نمایندگان ما، علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص میزان تحقق درآمدهای تبصره ۱۴ قانون بودجه سال جاری، گفت: در زمینه هدفمندی یارانه‌ها مسئولان اجرایی می‌دانند که تاکنون ۵ میلیارد دلار از درآمدها تحقق پیدا کرده و پیش‌بینی می‌شود که ۱۱۷درصد از درآمدها محقق شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زمانیکه تا کنون ۵ میلیارد دلار در اختیار سازمان هدفمندی می‌باشد و پیش بینی تحقق ۱۱۷ درصدی منابع وجود دارد نمی‌دانیم چرا برخی از اظهار نظر ها مطرح می‌شود، ادامه داد: بر اساس اعداد و ارقام‌ و گزارش‌های ارائه شده حصول منابع تبصره ۱۴ قانون بودجه قطعی است اما حوزه تخصیص آن با اشکلاتی مواجه می‌باشد.

وی با بیان اینکه منابع تبصره ۱۴ و همچنین منابع حاصل از مالیات قطعی هستند، عنوان کرد: در زمینه معادن و حقوق دولتی نیز حکم بودجه روشن است. از ۴۰ هزار میلیارد تومان حاصل شده در این بخش باید ۱۵ درصد که معادل ۶ هزار میلیارد تومان می‌باشد به شهرستان‌های قرار گیری معادن پرداخت می‌شد، تا کنون چه میزان از این منابع پرداخت شده است؟

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اعتقاد بر این است منابع تبصره ۱۴ قانون بودجه بصورت قطعی قابل وصول هستند و باید همگی به الزامات قانونی پایبند باشیم، گفت: مجلس کمک کننده است و معتقدیم در شرایط فعلی باید بیش از گذشته به دولت کمک کنیم و اگر شبهه‌ای وجود دارد حاضر هستیم در فضای علمی و منطقی گفت‌وگو کنیم و اطلاعات را در اختیار مسئولان بگذاریم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، افزود: درآمدهای در نظر گرفته شده در تبصره ۱۴ رویایی نیست و امکان تحقق آن وجود دارد که تا کنون ۵ میلیارد دلار از آن محقق شده است.

انتهای پیام

کد خبر 9738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =