کد خبر 9757
۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲

گلرو:

بازگشت مجدد ترامپیست‌ها برای منطقه می‌تواند تهدیدزا باشد

بازگشت مجدد ترامپیست‌ها برای منطقه می‌تواند تهدیدزا باشد

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس گفت: روی کار آمدن هر کدام از احزاب دوگانه دموکرات و جمهوری خواه امریکا تاثیری بر نگاه ایالات متحده نسبت به جمهوری اسلامی ندارد اما بازگشت مجدد ترامپیست‌ها برای منطقه می‌تواند تهدیدزا باشد البته جمهوری اسلامی منافع خود را در هر شرایطی حفظ کرده است.

به گزارش نمایندگان ما، عباس گلرو رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، گفت: انتخابات میان دوره‌ای آمریکا شامل انتخابات مجلس نمایندگان (۴۳۵ کرسی) و یک سوم مجلس سنا است، تجربه تاریخی نشان داده که روی کار آمدن هر کدام از احزاب دو گانه دموکرات و جمهوری خواه امریکا تاثیری بر نگاه ایالات متحده نسبت به جمهوری اسلامی ندارد.

وی افزود: بر اساس تاریخ، شاید در فرازی از زمان دموکرات‌ها نگاه ملایم‌تر و همکاری جویانه‌تری با ایران داشتند اما در نهایت به همان نتایجی منتهی شد که جمهوری خواهان دنبال می‌کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیح تاثیر نتیجه انتخابات میان دوره ای امریکا بر منطقه و جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: اکثریت کرسی‌های مجلس نمایندگان را جمهوری خواهان تصاحب کردند و این تاثیری در مباحث منطقه‌ای و نوع نگاه امریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران ندارد اما با توجه به تجربه دوران ترامپ و نتانیاهو، بازگشت مجدد ترامپیست‌ها و از سوی دیگر پیروزی نتانیاهو در انتخابات کنست رژیم صهیونیستی برای منطقه می‌تواند تهدیدزا باشد هرچند جمهوری اسلامی منافع خود را در هر شرایطی حفظ کرده است.

گلرو در خصوص تاثیر نتیجه انتخابات مجلس نمایندگان امریکا بر مذاکرات هسته‌ای و سرنوشت برجام، گفت: اگر در دوره دموکرات ها به چیزی دست پیدا کرده بودیم می‌بایست نگران از دست دادن آن در دوره جمهوری خواهان می بودیم اما ما در این دو سال کار را با بایدن نتوانستیم پیش ببریم و اساسا نوع نگاه بایدن و لحن و رویکرد آن شبیه ترامپ بود.

نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منافع ملی ما نباید به تحولات داخلی آمریکا گره بخورد لذا به نحوی باید تنظیم شود که ما دچار صدمه نشویم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص تاثیر انتخابات امریکا بر مذاکرات هسته ای افزود : ما در دیپلماسی و فرایند مذاکراتی از برجام خارج نشدیم. حتی در دوره جمهوری خواهان نیز، ما بحث خروج از توافق نداشتیم این امریکا بود که از برجام خارج شد و جمهوری اسلامی ایران تنها گام‌های کاهش تعهدات را برداشت.

گلرو تاکید کرد باید توجه داشت که مجلس نمایندگان به معنای دولت آمریکا نیست و هرچند ترامپ برای حضور در انتخابات ۲۰۲۴ اعلام رسمی کرده اما مشخص نیست انتخابات ۲۰۲۴ متاثر از انتخابات مجلس نمایندگان باشد.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران دارای یک خط اصولی و پایدار است، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای تامین منافع خود حاضر به ادامه مذاکره با ۴+۱ است و مجلس شورای اسلامی از رویکرد دولت و تلاشهای وزارت امور خارجه حمایت می کند.

انتهای پیام

کد خبر 9757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =