کد خبر 9934
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس خواستار برخورد قاطع و جدی با سلبریتی‌های دروغ‌پراکن شدند

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس خواستار برخورد قاطع و جدی با سلبریتی‌های دروغ‌پراکن شدند

جمعی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس خواستار برخورد قاطع و جدی با سلبریتی‌هایی شدند که بدون سند و مدرک اظهاراتی را مطرح می‌کنند و به اغتشاشات دامن می‌زنند.

به گزارش نمایندگان ما، بعد از حوادث و اغتشاشات اخیر شاهد ادعاها و اظهارنظرهای برخی از سلبریتی‌ها بودیم، ادعاهایی که بدون سند و مدرک در فضای منتشر و موجب می‌شد تا عواطف و احساسات مردم تحت تاثیر قرار گیرد. اگرچه ممکن است برخی از این اظهارنظرها به دلیل عدم اطلاع کافی صورت گیرد اما بسیاری از نمایندگان مجلس و کارشناسان مسائل سیاسی و امنیتی معتقدند برخی از سلبریتی‌ها هم هستند که از دشمنان مردم، انقلاب و نظام اسلامی خط می‌گیرند و آگاهانه و از روی عناد به چنین اقداماتی دامن می زنند. در همین راستا نیز جمعی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوهایی که با خبرگزاری فارس داشته‌اند، خواستار برخورد قاطع و جدی با سلبریتی‌هایی شده‌اند که بدون سند و مدرک اظهاراتی را مطرح می‌کنند و به اغتشاشات دامن می‌زنند.  

باید با سلبریتی‌هایی که بدون سند به اغتشاشات دامن می‌زنند برخورد شود

در همین راستا بیژن نوباوه وطن نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: سلبریتی‌ها اگر مدارک و مستنداتی برای صحبت‌های خود دارند به قوه قضائیه ارائه کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس خواستار برخورد قاطع و جدی با سلبریتی‌های دروغ‌پراکن شدند

وی افزود: علاوه بر این سلبریتی‌ها همانطور که صحبت‌های خود را در فضای مجازی مطرح می‌کنند، مدارکشان را هم منتشر کنند تا مردم به صورت شفاف در جریان مسائل قرار گیرند.

نوباوه خاطرنشان کرد: قوه قضائیه به موضوع ادعاهای سلبریتی‌ها درباره فضای جامعه باید ورود کند و اگر آنها مدارکی دارند مدارکشان را مورد رسیدگی قرار دهد و در غیر این صورت برخورد لازم را با آنها داشته باشد.

قوه قضائیه با سلبریتی‌هایی که به اغتشاشات دامن می‌زنند برخورد کند

زهره سادات لاجوردی عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: از ابتدای اغتشاشات به دلیل فضاسازی‌هایی که توسط سلبریتی‌ها صورت گرفت، صف اعتراضات از اغتشاشات قابل تفکیک نبود و این افراد سعی داشتند تا با گل‌آلود کردن آب، ماهی خود را بگیرند و افراد مغرض با این کارها در جهت برهم زدن امنیت کشور حرکت کنند.

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس خواستار برخورد قاطع و جدی با سلبریتی‌های دروغ‌پراکن شدند

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: اظهارنظر خلاف واقع سلبریتی‌ها باعث شد تا به اغتشاشات در کشور دامن زده شود و اگر از همان ابتدا با افرادی که بدون دلیل و مدرک به اغتشاشات دامن زدند و اتهاماتی را به مجموعه نظام و از جمله نیروی انتظامی زدند و دلیل و سند و مدرکی برای این اظهاراتشان ارائه نکردند برخورد لازم صورت می‌گرفت، ما دیگر شاهد ادامه این روند نبودیم.

وی افزود: قوه قضائیه باید سریع و صریح با کسانی که بدون هیچ مدرکی اتهاماتی را مطرح می‌کنند و فضای جامعه را متشنج می‌کنند، داشته باشد و با قاطعیت در این زمینه اقدام کند تا اینکه هر کسی به خود اجازه ندهد براساس ظن و گمان خود و بدون دلیل و مدرک صحبت‌هایی را مطرح کند.

 سلبریتی‌هایی که به اغتشاش دامن می‌زنند از دشمن خط می‌گیرند

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: سلبریتی‌ها که در فضای مجازی اقدام به انتشار مطالب و فضاسازی در سطح جامعه می‌کنند، اگر سند و مدرکی برای ادعاهایشان دارند ارائه کنند.

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس خواستار برخورد قاطع و جدی با سلبریتی‌های دروغ‌پراکن شدند

وی افزود: قوه قضائیه باید به این شایع‌پراکنی‌ها ورود پیدا کند و با سلبریتی‌ها و به طور کل با افرادی که بدون سند و مدرک اقدام به انتشار مطالبی در فضای مجازی می‌کنند برخورد قانونی لازم را داشته باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: اینکه عده‌ای چه سلبریتی‌ باشند و چه غیرسلبریتی بخواهند با مطالب‌شان فضای جامعه را برهم بزنند، و ادعاهایی را مطرح کنند که اثبات نشده، به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و مورد نکوهش و محکوم است.

نصیرایی با بیان اینکه سلبریتی‌های که به اغتشاش دامن می‌زنند از دشمن خط می گیرند، خاطرنشان کرد: متاسفانه به جهت کوتاهی در فضای مجازی امروز شاهد آن هستیم که عده‌ای از افراد بی‌پایه و اساس مطالبی را مطرح می‌کنند و آرامش جامعه را با مطالب و اظهارنظرهایشان بهم می‌زنند.

انتهای پیام

کد خبر 9934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =