کد خبر 9941
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

راستینه:

کشورهای عضو باشگاه تحریمی‌ها باید سلطه دلار را تضعیف کنند

کشورهای عضو باشگاه تحریمی‌ها باید سلطه دلار را تضعیف کنند

نمایندگی مردم شهرکرد در مجلس گفت: کشورهای عضو باشگاه تحریمی ها باید با هم افزایی سلطه دلار و اقتصاد کشورهای خود را تضعیف کنند.

احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، با اشاره به تلاطم‌های روزهای اخیر بازار ارز گفت: بازار ارز از یک سو متاثر از فضای روانی و سیاسی ایجاد شده بر اثر فضاسازی های رسانه ای و تبلیغاتی دشمن است و این فضاسازی‌ها باعث ایجاد نوسان در بازار ارز شده است.

وی افزود: بعد دیگر و علت دیگر افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر در مسائل اقتصادی است که ضرورت دارد برای رفع مشکل در این بخش ساختار اقتصادی ما اصلاح شود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر ما به جای تکیه بر دلار به سمت انعقاد پیمان‌های پولی دوجانبه و چندجانبه رفته بودیم و این موضوع را در دستور کار قرار داده بودیم، امروز تلاطم‌های دلار اقتصاد ما را تحت تأثیر قرار نمی داد.

راستینه خاطرنشان کرد: بخش دیگر مربوط به باشگاه تحریمی ها یعنی همان کشورهای متاثر از تحریم آمریکا است که باید این باشگاه فعال شود.

وی افزود: کشورهای عضو باشگاه تحریمی ها باید با هم افزایی بیش از پیش سلطه دلار بر اقتصاد خود را تضعیف کنند و با همکاری و تعامل دوجانبه و چند جانبه با یکدیگر در مسیر رشد اقتصادی حرکت کنند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در عرصه داخلی همچنین باید ما پایه پولی را کاهش دهیم و سرمایه های سرگردان را به سمت سرمایه گذاری در حوزه تکمیل زیرساخت ها هدایت کنیم.

انتهای پیام

کد خبر 9941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =