کد خبر 9947
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲

آصفری:

مدیری که بالای ۵۰ میلیون حقوق می‌گیرد باید دغدغه کار و کارخانه داشته باشد

مدیری که بالای ۵۰ میلیون حقوق می‌گیرد باید دغدغه کار و کارخانه داشته باشد

نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه متاسفانه بعضا مدیرانی در کارخانه ها هستند که توانمندی مدیریت ندارند، گفت: مدیری که بالای ۵۰ میلیون تومان حقوق می گیرد ملزم است که دغدغه کار و کارخانه داشته باشد و برای ایجاد اشتغال تلاش کند.

به گزارش نمایندگان ما، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، خنداب، کمیجان در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه ۲۹ آبان در نشستی به مناسبت سالروز تصویب قانون کار اظهار کرد: وجود قانون کار علیرغم معایبی که دارد، ضروری است.

وی با بیان اینکه این قانون از سال ۱۳۶۹ تصویب شده تا به مسائل کارگری بپردازد، افزود: استان مرکزی با بیش از ۲۵۰ هزار کارگر، استانی کارگری محسوب می شود و نیاز است که به حوزه کارگری توجه ویژه شود.

نماینده مردم اراک در مجلس با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: این اصل یکی ازمواردی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. این اصل یک اصل خوب بوده، اما واگذاری های نامناسبی که در قالب اجرای نامطلوب این اصل انجام شد سبب شد که امروز کارخانه ها با مشکل مواجه شوند.

آصفری تصریح کرد: هرکدام از کارخانه های استان در حال حاضر با توجه به ظرفیتی که دارند می بایست امروز دو برابر حال حاضرشان نیروی کار داشته باشند، اما به دلیل واگذاری نامناسب، در حال حاضر برخی تعطیل و برخی نیمه تعطیل هستند.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه متاسفانه بعضا مدیرانی در این کارخانه ها هستند که توانمندی مدیریت ندارند ادامه داد: مدیری که بالای ۵۰ میلیون تومان حقوق می گیرد ملزم است دغدغه کار و کارخانه را داشته باشد و برای ایجاد اشتغال تلاش کند.

وی اضافه کرد: نبود امنیت شغلی یکی از دلایل بروز مشکل اشتغال در حال حاضر است، افرادی که مراجعه می کنند درخواست استخدام در شرکت های بزرگ دارند، چراکه حداقل این کارخانه ها امنیت شغلی دارند.

نماینده مردم اراک، خنداب، کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تحریم نباشیم باید میلیون ها دلار برای واردات ماشین آلاتی که در حال حاضر در کارخانه ها هستند، هزینه شود، اما متاسفانه این ماشین آلات بدون استفاده هستند و استفاده از آنها همت کارفرما و مدیران را می طلبد.

آصفری اضافه کرد: اعتراض کارگران نباید منجر به زندانی شدن آنها و ... شود، بلکه در این بین کارفرما و عدم پیگیری و توجه او نسبت به ایجاد کار و اشتغال نیز تاثیر داشته و مدیر نیز باید پاسخگو باشد، مدیران باید با مسئولین مربوطه رایزنی داشته باشند.

وی با بیان اینکه بالای ۶۰۰ واحد صنعتی در استان وجود دارد که بخش اعظمی از آنها تعطیل و نیمه تعطیلند، تاکید کرد: مشکلات در حوزه های مختلف باید احصا و از طریق وزرای مربوطه یا دیگر مسئولان پیگیری و رفع شود. پیشگیری بر برخورد مقدم است و اکنون بررسی ها در حوزه های مختلف باید صورت گیرد.

آصفری با تاکید بر اینکه امروز باید اطلس مهندسی کارگری و صنعتی در حوزه های محتلف تدوین شود، گفت: کلیات اصلاح قانون مربوط به بیمه کارگران ساختمانی(ماده ۵ قانون کار) در هفته گذشته تصویب شده و باید در هفته های آتی ایرادات رفع و مواد دیگر نیز جهت تایید نهایی تصویب شود.

انتهای پیام

کد خبر 9947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =