کد خبر 9960
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

گلرو مطرح کرد

فرصت یکماهه مجلس برای بررسی و تصویب لایحه عضویت ایران در سازمان شانگهای

فرصت یکماهه مجلس برای بررسی و تصویب لایحه عضویت ایران در سازمان شانگهای

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی گفت: بر اساس پروتکل‌های سازمان همکاری‌های شانگهای، ایران یک ماه فرصت دارد تا لایحه الحاق به این سازمان را در مجلس شورای اسلامی بررسی کرده و پس از انطباق با قانون اساسی مورد تایید قرار دهد.

به گزارش نمایندگان ما، عباس گلرو رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت بررسی لایحه الحاق ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای گفت: لایحه عضویت ایران در شانگهای هفته گذشته ابتدا در کمیته روابط خارجی کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از آن در صحن کمیسیون امنیت ملی تصویب شد.  

وی افزود: با توجه به اهمیت این لایحه و با عنایت به اینکه مجلس از سیاست خارجی دولت آقای رئیسی در جهت توسعه روابط دو جانبه و چند جانبه حمایت می‌کند، عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای نقش قابل توجهی تحقق اهداف سیاست خارجی ایران برای گسترش همکاری‌های اقتصادی دارد.  

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی درباره زمان عملیاتی شدن همکاری ایران با کشورهای عضو شانگهای ذیل این سازمان گفت: بر اساس پروتکل‌های شانگهای، ایران یک ماه فرصت دارد تا لایحه الحاق به این سازمان را در مجلس شورای اسلامی بررسی کرده و پس از انطباق با قانون اساسی مورد تایید قرار دهد.  

گلرو خاطرنشان کرد: امیدواریم با طی مراحل قانونی، تا پایان سال جاری حضور کشورمان در نشست‌ها و کمیته‌های تخصصی سازمان همکاری‌های شانگهای در حوزه‌های مختلف فرهنگی، گردشگری، اقتصادی و تجاری محقق شود.  

انتهای پیام

کد خبر 9960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =