کد خبر 9964
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹

آخرین اخبار رتبه بندی پس از مصوبه جدید مجلس؛

معلمان مهرآفرین بدون آزمون از اول مهر شامل رتبه‌بندی می‌شوند/ صدور حکم آموزشیار معلم برای ۷۱۵ هزار نفر

این ماه هم ترمیم حقوق و هم مزایای آموزشیار معلم برای مشمولان پرداخت می شود
معلمان مهرآفرین بدون آزمون از اول مهر شامل رتبه‌بندی می‌شوند/ صدور حکم آموزشیار معلم برای ۷۱۵ هزار نفر

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره مصوبه نمایندگان مجلس مبنی بر مشمول شدن معلمان طرح مهرآفرین در قانون رتبه بندی معلمان بدون برگزاری آزمون مجدد و الزام وزارت آموزش و پرورش به صدور کد شناسه اظهار کرد: مصوبه مذکور باید در شورای نگهبان مطرح و مورد تایید شورای نگهبان قرار بگیرد. هر زمان که ابلاغ شود ما مجری قانون هستیم.

به گزارش نمایندگان ما، صادق ستاری‌فرد سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره مصوبه نمایندگان مجلس مبنی بر مشمول شدن معلمان طرح مهرآفرین در قانون رتبه بندی معلمان بدون برگزاری آزمون مجدد و الزام وزارت آموزش و پرورش به صدور کد شناسه اظهار کرد: مصوبه مذکور باید در شورای نگهبان مطرح و مورد تایید شورای نگهبان قرار بگیرد. هر زمان که ابلاغ شود ما مجری قانون هستیم.

وی درباره طرح برخی انتقادات از سوی معلمانی که احکام آنها صادر شده و به جای عبارت «فوق‌العاده ویژه رتبه‌بندی» از عبارت «مزایای رتبه بندی» استفاده شده که برخی محرومیت‌ها را به دنبال دارد گفت: آن زمان رتبه‌بندی انجام نشده بود. در حقوق مهرماه به ۱۳ هزار و ۱۲۰ نفر از همکارانی که سوابقشان پایین بوده است، مزایای رتبه یک را پرداخت کرده‌ بودند ولی بلافاصله از شروع این ماه، نسبت به اظهار نظر و ارزیابی مشمولان اقدام شد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: فرایند این گونه است که ابتدا ارزیابی از سوی مدیران مدارس انجام می‌شود  و بعد از آن مرحله، ارزیابان حرفه‌ای آموزش دیده توسط سازمان امور اداری و استخدامی، ارزیابی در مرحله بالاتر را انجام می‌دهند و بعد کار وارد هیئت ممیزه مناطق و استان‌ها می‌شود. اکنون در مرحله اول قرار داریم و اینکار باید در این هفته انجام شود.

ستاری‌فرد افزود: از امروز دسترسی ارزیابان حرفه‌ای هم باز می‌شود که به طور موازی مدیران و ارزیابان اظهار نظر و بررسی کنند. مهلت مدیران مدارس برای ارزیابی تا پایان هفته تعیین شده است.

تمام معلمان مهرآفرین بدون برگزاری آزمون و الزام آموزش پرورش برای صدور کد شناسه از اول مهر ۱۴۰۱ شامل طرح رتبه‌بندی معلمان می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش درباره صدور احکام رتبه‌بندی معلمان گفت: احکام رتبه‌ کم‌تر از ۴۷۰ امتیاز یعنی «آموزشیار معلم» بزودی صادر می‌شود.

براساس این گزارش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد لایحه دوفوریتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری با پیشنهاد محمدحسن آصفری نماینده اراک، خنداب و کمیجان در خصوص اصلاح ردیف ۹ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

«کلیه معلمان طرح مهرآفرین مشمول قانون رتبه‌بندی معلمان بدون برگزاری آزمون مجدد قرار گرفته و وزارت آموزش‌وپرورش ملزم به صدور کد شناسه از اول مهر سال ۱۴۰۱ برای آنها می‌باشد.

صدور حکم آموزشیار معلم برای ۷۱۵ هزار نفر

صادق ستاری فرد همچنین از صدور حکم رتبه‌بندی ۷۱۵ هزار معلم برای دریافت «مزایای رتبه آموزشیار معلم» خبر داد و گفت: امور اداری مناطق و شهرستان‌های آموزش و پرورش تا ساعت ۱۸ امروز فرصت دارند نسبت به صدور حکم مذکور برای افراد باقی‌مانده اقدام کنند.

وی با بیان اینکه امور اداری مناطق و شهرستان‌های آموزش و پرورش تا ساعت ۱۸ امروز فرصت دارند نسبت به صدور حکم رتبه‌بندی معلمان جهت دریافت «مزایای رتبه آموزشیار معلم» اقدام کنند.

او افزود: قرار است در این مرحله و برای آبان ماه، حکم آموزشیار معلم را برای همه معلمان صادر کنیم. بعد از صدور این احکام یعنی بلافاصله از فردا صبح، صدور احکام قطعی را آغاز می‌کنیم.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام اینکه تا ساعت ۱۴ و ۱۰ دقیقه امروز حکم آموزشیار معلم برای ۷۱۵ هزار نفر و حکم ترمیم حقوق برای ۹۰۰ هزار نفر از پرسنل صادر شده است اظهار کرد: هر دو افزایش، با همراهی و همکاری سازمان برنامه و بودجه در همین ماه پرداخت می‌شود.

ستاری‌فرد تاکید کرد: امور اداری مناطق حتماً تا ساعت ۱۸ امروز نسبت به باقی مانده صدور احکام و ترمیم حقوق اقدام کنند. امروز صدور احکام بسته و برای خزانه ارسال می‌شود تا با همکاری سازمان برنامه و بودجه در این ماه هم ترمیم حقوق و هم مزایای آموزشیار معلم برای مشمولان پرداخت شود.

او همچنین از تلاش‌های شبانه‌روزی همکارانش در روزهای اخیر برای صدور احکام معلمان قدردانی کرد.

انتهای پیام

کد خبر 9964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ن.نجفی IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    چرا دروغ می گین برا ما که تاریخ استخدامون از اول مهر ۱۴۰۰ هستش حکم رتبه بندی صادر نمیشه.