کد خبر 9978
۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴

عمویی:

اقدام پارلمان اروپا در تعلیق تماس مستقیم با مجلس شورای اسلامی یک فرار به جلو است

قطعنامه های پارلمان اروپا از لحاظ قانونی الزام آور نیست
اقدام پارلمان اروپا در تعلیق تماس مستقیم با مجلس شورای اسلامی یک فرار به جلو است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اقدام پارلمان اروپا در تعلیق تماس مستقیم با مجلس شورای اسلامی، یک فرار به جلو است، زیر در ۲ سال‌ گذشته تماس مستقیمی بین مجلس ایران و آنها وجود نداشته است.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، گفت: از دید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اقدام پارلمان اروپا در تعلیق تماس مستقیم با مجلس شورای اسلامی، یک فرار به جلو است، زیر در ۲ سال‌ گذشته تماس مستقیمی بین مجلس ایران و آنها وجود نداشته است. البته در سال گذشته پارلمان اروپا بود که درخواست که هیاتی را به ایران اعزام کند اما به دلیل قطعنامه های مداخله گرایانه و مبتنی بر اخبار غلط (فیک نیوز)، با انجام این سفر موافقت نکرد.

وی افزود: متاسفانه برخی از اعضای این پارلمان از جمله رئیس آن تحت تاثیر القائات و اخبار گروهای ضدایرانی در اروپا قرار گرفته اند و سعی می کنند بر طبل تو خالی فشار سیاسی بر ایران بنوازند که البته اثر چندانی ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: کارشناسان البته می دانند که پارلمان اروپا در تعیین تعیین سیاست خارجی کشورهای اروپا چندان اثربخش نیست و حتی قطعنامه های آن از لحاظ قانونی الزام آور نیست. این در حالی است مجلس شورای اسلامی با مجالس مختلفی در کشورهای دنیا تعامل دارد و هم پیام ارسال و دریافت می کند و هم هیأت تبادل می کند.

انتهای پیام

کد خبر 9978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =