کد خبر 10126
۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵

دلخوش:

کمیته‌ای برای رسیدگی به افزایش هزینه‌های وزارتخانه‌ها بر مردم تشکیل شود

کمیته‌ای برای رسیدگی به افزایش هزینه‌های وزارتخانه‌ها بر مردم تشکیل شود

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس خواستار تشکیل کمیته ای جهت رسیدگی به موضوع افزایش هزینه های مردم از سوی تعدادی از وزارتخانه های دولت شد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۹ آذرماه) و در تذکری با انتقاد از عملکرد بیش از ۱۰ هزار وزارتخانه که باعث افزایش چند برابری هزینه های مردم شده اند، گفت: هزینه های آب و برق افزایش یافته و حتی میزان هزینه آب شهرک های صنعتی نیز به متر مکعبی ۴ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده است همچنین آبونمان مخابرات ۱۵ هزار نفر در قبوض لحاظ می شود.

وی در ادامه با انتقاد از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در ایجاد تبعیض میان محصولات کشاورزی و باغی، عنوان کرد: این وزارتخانه چند محصول از جمله چغندر، کلزا و گندم را جز محصولات استراتژیک قرار داده اما برنج را از این فهرست خارج کرده است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در ادامه به ورود نادرست وزارت اقتصاد به موضوع دستگاه های کارتخوان و کارت های بانکی اشاره و بیان داشت: همچنین کود پتاس و فسفات موردنیاز کشاورزان از ۳۵۰ هزار تومان به بیش از یک میلیون تومان رسیده است.

دلخوش در ادامه با انتقاد از افزایش قیمت دارو ناشی از حذف ارز ترجیحی، اظهار داشت: قرص دیابتی که بنده تهیه می کنم از ۶۰ هزار تومان به ۶۰۰ هزار تومان رسیده و زد و بند نیز در حوزه دارو افزایش یافته که مردم را گرفتار تامین دارو کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه این اتفاقات در شرایط سخت معیشتی مردم، به صلاح نیست و باید کمیته ای تشکیل شود تا موضوعات را بررسی کند، خاطرنشان ساخت: یکی از نواب رئیس را مسئول تشکیل این تیم و دریافت گزارش کار دستگاه ها با کمک نمایندگان کنید تا موضوعات جدی گرفته شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر، گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید به زمان برداشت محصولات و موضوعات مطرح شده نمایندگان از شمال و شرق کشور در خصوص محصولات مختلفی همچون زعفران، کیوی، برنج، لوبیا و ... دقت کند و آقای عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی در این خصوص مسائل را از وزیر جهاد کشاورزی پیگیری کند، همچنین موضوع دریافت آبونمان از مشترکین مخابرات نیز باید رسیدگی شود. 

انتهای پیام

کد خبر 10126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =