کد خبر 10198
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷

گزارش اختصاصی؛

طرح جهش تولید مسکن به کجا رسید؟

طرح جهش تولید مسکن به کجا رسید؟

یکی از شعارهای مهم دولت یازدهم، ساخت یک میلیون مسکن، در هر سال برای مردم بود البته با وجود اینکه این شعار به طور کامل تحقق پیدا نکرد، ولی در حال حاضر فعالیت های قابل توجهی در این زمینه انجام شده است.

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما: یکی از شعارهای مهم دولت یازدهم، ساخت یک میلیون مسکن در هر سال برای مردم بود، البته با وجود اینکه این شعار به طور کامل تحقق پیدا نکرد، ولی در حال حاضر فعالیت های قابل توجهی در این زمینه انجام شده است.

با روی کار آمدن دولت یازدهم، این شعار با نام جهش تولید مسکن، تبدیل به یک قانون در کشور شد که متقاضیان ثبت نام در آن، باید دارای یکسری شرایط خاص باشند.

 از شرایط ثبت نام طرح جهش تولید مسکن ۱۴۰۱، می توان به تاهل و یا سرپرست خانوار بودن متقاضی، سابقه سکونت پنج ساله در شهر مورد تقاضا، عدم مالکیت زمین یا ملک مسکونی متقاضی و یا افراد تحت تکفل او و توانایی مالی پرداخت اقساط این وام،  اشاره نمود.

در حال حاضر، طبق گفته اسماعیل حسین زهی نماینده مجلس شورای اسلامی، دو هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال جاری در زاهدان آماده بهره‌برداری می‌شود.  

طرح جهش تولید مسکن به کجا رسید؟

البته با توجه به ظرفیت‌های موجود باقی‌مانده از مرحله‌ی هشتم ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن، امکان نام‌نویسی در ۱۶ استان شامل آذربایجان شرقی، ایرانشهر (جنوب سیستان و بلوچستان)، بوشهر، کرمان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، لارستان (فارس)، جنوب کرمان، گلستان، مازندران، مرکزی و هرمزگان وجود دارد، که متقاضیان باید برای ثبت نام به سامانه saman.mrud.ir مراجعه کنند.  

طبق آمار داده شده، وام ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در شهر تهران ۴۵۰ میلیون و در ۴۸ شهرستان این استان ۳۰۰ میلیون تومان است، که عموم مردم می توانند در راستای آن اقدام کنند.

 در این راستا صندوق ملی مسکن به منظور ایجاد هم افزایی، تقویت توان حمایتی و تخصیص بهینه منابع مالی بخش مسکن، با کارکرد تجمیع و تخصیص منابع مالی موضوع این قانون، تشکیل شده است.

 مدیر عامل صندوق ملی مسکن می گوید: از مبالغ واریز شده به صندوق ملی مسکن، چهار هزار میلیارد تومان از طرف خزانه دولت به این صندوق، واریز شده است، که باید صرف ساخت مسکن ملی در کشور شود، البته مالیات‌های بخش مسکن نیز، از دیگر منابع درآمدی پیش بینی شده برای صندوق ملی مسکن است که در کل، ۶۶۰۰ میلیارد تومان منابع مالی در این صندوق تجمیع شده است.

انتهای پیام

کد خبر 10198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =